مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد گفت: افزون بر 60 درصد بودجه شهرداری های استان یزد به بخش عمرانی اختصاص دارد .
کد خبر: ۳۰۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳ 27 September 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدرضا خادمی در جلسه مسئولان عمرانی شهرداری های استان یزد افزود: بودجه امسال شهرداری های استان افزون بر 657 میلیارد تومان است که در بخش عمرانی و سایر زمینه ها هزینه می شود.
وی با بیان اینکه به نظر می رسد برخی شهرداری ها آنگونه که باید در اجرای پروژه های عمرانی دقت نظر نمی کنند افزود: هیچکدام از شهرهای استان شهرسازی قابل دفاعی ندارند و لازم است در اجرای پروژه های عمرانی بیشتر فعالیت و دقت نظر شود.
این مسئول به جلوگیری از موازی کاری با استفاده از امکانات شهرداری ها تأکید کرد و ادامه داد: از مسئولان عمرانی شهرداری ها می خواهیم برای مدیریت فعالیت های عمرانی به ویژه بحث زیباسازی شهری از امکانات شهرداری ها استفاده کنند زیرا چهرۀ شهر حداقل مقوله ای است که باید به آن توجه داشت و زیباسازی آن نیاز به هزینۀ کلانی ندارد.
خادمی به چالش های ناشی از اعمال سلیقه در بحث فهرست بها و قراردادها اشاره کرد و از تشکیل کمیته ای متشکل از صاحب نظران با هدف بررسی و تدوین شیوه نامۀ اجرایی فعالیت شهرداری ها خبر داد.
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل ونقل و ترافیک استانداری یزد در پایان سخنان خود تعامل بین دستگاهی برای تکمیل برخی پروژه های عمرانی استان به ویژه در حوزۀ ترافیک را خواستار شد و بر تعریف پروژه های مناسب، هماهنگی برای اجرای پروژه ها و نظارت درست تأکید کرد.
مشکلات ناشی از پروژه های نیمه تمام، ناکارآمدی طرح های برخی مشاوران، استفاده از پیمانکاران محلی و بدون گرید در برخی پروژه ها، کیفیت پایین برخی مصالح ساختمانی تولیدی در استان، نبود آنالیز قیمت پیمانکاران، مطابقت نداشتن بعضی از طرح های روستایی با طرح های جامع شهری، نبود تعامل بین بخشی و مشکلات اجرایی پروژه ها از مباحثی بود که مسئولان عمران شهرداری ها به آن اشاره و برای رفع آن تبادل نظر کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار