کد خبر: ۳۰۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ 27 September 2016
 به گزارش تابناک یزد،مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: در حال حاضر ۹.۲ درصد جمعیت استان یزد را سالمندان تشکیل می‌دهند که با این حساب هم اکنون ۹۵ هزار سالمند در مناطق مختلف استان به سر می‌برند.

جلیل عفتی  در نشستی خبری با گرامیداشت هفته سالمند و ۱۰ مهرماه روز جهانی سالمند اظهار داشت: کشور ما به سرعت به سمت سالمندی پیش می رود به نحوی که از طی ۳۵ سال، جمعیت ۵.۲ درصدی سالمندی در کشور به ۸.۲ درصد رسیده که این میزان در استان یزد ۹.۲ درصد است.

وی، یزد را در زمره استان‌های سالمند دانست و افزود: اگرچه یزد در این زمینه در رده سیزدهم کشور است اما سرعت رشد جامعه سالمندان در استان بالا است.

عفتی، گیلان و مازندران را از پیرترین استان‌های کشور و هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان را از استان‌های جوان کشور دانست.

مدیرکل بهزیستی استان یزد تاکید کرد: رشدی که هم اکنون در کشور ما در جمعیت سالمندی مشاهده می‌شود، به دلیل افزایش امید به زندگی و کاهش جمعیت است و بی برنامه بودن سازمان‌ها برای جمعیت سالمندی نگران کننده است.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما کمتر سالمندی در سنین بالای ۶۰ یا ۶۵ سال از سلامت جسم و روح برخوردار است و یا از نظر اقتصادی مشکلی ندارد و به می توان گفت بیماری، فقر، زمین گیری و افسردگی سالمندان حاصل بی برنامگی دست اندرکاران امر است.

عفتی یادآور شد: در استان یزد ۷۰ درصد سالمندان از پوشش بیمه ای بهره مند هستند و ۳۰ درصد بقیه هیچ حمایت بیمه ای، مالی و ... ندارند.

وی یکی از خدمات مهمی که بهزیستی می تواند در راستای سلامت روح، جسم و روان سالمندان انجام دهد، گسترش مراکز روزانه نگهداری از سالمندان است زیرا سالمندان در این فضا علاوه بر اینکه بر سر خانه و زندگی خود هستند، ساعاتی از روز خود را در مراکزی با همسالان خود سپری می کنند و با برنامه های در نظر گرفته شده برای آنها همچنین بررسی سلامت جسمی آنها، از تنهایی خارج می شوند.

عفتی همچنین با اشاره به اینکه مهرماه مناسبت‌های دیگری نظیر روز جهانی نابینایان، ناشنوایان، روز جهانی کودک و ... را نیز به دنبال دارد، افزود: بهزیستی تلاش دارد ضمن پیشگیری از بروز این معلولیت‌ها، به اندازه توان خود از این جامعه حمایت کند.

وی از فعالیت ۸۰۰ موسسه و ۱۷ تشکل زیر مجموعه بهزیستی و همسو با برنامه های این سازمان خبر داد و اظهار داشت: بخشی از برنامه های این سازمان توسط این تشکل‌ها و موسسات انجام می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار