کد خبر: ۳۱۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹ 18 October 2016
به گزارش تابناک یزد، کمیته امداد شهرستان خاتم در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به پرداخت دو میلیارد و 523 میلیون ریال حق بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح اشتغال تحت حمایت اقدام کرد، که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد را نشان می دهد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خاتم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در حوزه حمایت و سلامت خانواده به تشریح عملکرد این نهاد در زمینه بیمه و درمان مددجویان تحت پوشش پرداخت.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، اکبر خبری نیا مقدم با بیان اینکه حفظ سلامت و تامین آتیه مددجویان تحت حمایت همواره مد نظر این نهاد است، افزود: فراهم کردن بستر مناسب جهت امور درمانی  و بیمه اجتماعی خانواده های تحت حمایت، از گام‌های اساسی این نهاد در جهت توانمندسازی مددجویان است.
وی با بیان اینکه بهره‌مند شدن مددجویان از خدمات بیمه اجتماعی گام بلندی در راستای توانمندی و خوداتکایی آنان محسوب می شود، گفت: پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی با هدف ایجاد انگیزه و تقویت حس نگرش مثبت به آینده در مددجویان پرداخت می شود که 452 نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح اشتغال تحت حمایت این شهرستان از این خدمت استفاده می کنند.

مدیر کمیته امداد شهرستان خاتم با اشاره به اینکه رسیدگی به امور درمانی مددجویان نیز در زمینه های مختلفی انجام می شود؛ افزود: طی 6 ماهه ابتدای سال جاری بیش از 179 میلیون ریال برای هزینه‎های درمانی مددجویان شامل فرانشیز دارو، آزمایشگاه، بستری، پاراکلنیک، نگهداری بیماران سالمند ‎هزینه شد و این میزان هزینه کرد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد رشد نشان می دهد.
وی در خصوص خانواده های مشمول برنامه امنیت غذایی بیان کرد: بیماری سوء تغذیه یکی از بیماری‎های شایع در میان کودکان است که در صورت بی توجهی به این امر باعث بروز معضلات و مشکلات غیر قابل جبران در آینده می شود، بدین منظور طی6 ماهه گذشته 191 خانواده از مزایای این طرح استفاده کردند.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون دو هزار و 257 خانوار به تعداد چهار هزار و 375 نفر از خدمات تک و چند خدمتی این نهاد استفاده می کنند که این آمار نشان دهنده رشد 20 درصدی تعداد خانوار و افزایش 23 تعداد نفرات تحت حمایت در 6 ماهه ابتدای سال جاری است و دلیل عمده این افزایش مددجویان، خشکسالی های اخیر در این شهرستان است.

خبری نیا مقدم همچنین از پرداخت 28 میلیارد و 835 میلیون ریال وام خودکفایی( بانکی و امدادی) به 188 متقاضی برای ایجاد اشتغال و 2 میلیارد و 497 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی به 97 متقاضی نیازمند در 6 ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: توانمندسازی اقتصادی خانواده های تحت حمایت و خودکفا کردن آنان از اهداف مهم کمیته امداد است و در این راستا تسهیلات مناسبی جهت ایجاد شغل پایدار ودرآمد زا در اختیار مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند قرار داده می شود تا با اتکا بر بازوان خود به زندگی شرافتمندانه و آبرومند دست پیدا کنند و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار