کد خبر: ۳۱۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹ 18 October 2016
به گزارش تابناک یزد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد گفت: در حال حاضر ۶۱ درصد بانوان و ۵۱ درصد آقایان در استان یزد با مشکل چاقی روبرو هستند.
محمدحسن لطفی در همایش روز جهانی غذا که در سالن تربیت معلم شهید پاکنژاد یزد برگزار شد اظهار داشت: آمار فشار خون استان یزد عدد نگران کننده‌ای است و نزدیک به 30 درصد مردم یزد با این موضوع درگیر هستند.

وی با اشاره به اینکه در استان یزد مصرف نمک بیش از حد مجاز است، گفت: مصرف بیش از اندازه نمک عوارض بسیار زیادی به دنبال دارد که متاسفانه در استان یزد این عوارض به میزان قابل توجهی مشاهده می‌شود.

لطفی تصریح کرد: مصرف بالای قند و محصولات قندی هم یکی دیگر از مواردی است که در استان یزد نگرانی ایجاد کرده و در حال حاضر استان یزد جزو 3 استان با بالاترین میزان قند خون در کشور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) استان یزد عنوان کرد: بین 17 تا 20 درصد مردم استان یزد دیابت دارند در حالی که میانگین کشوری 11 درصد گزارش شده است.

وی با بیان این مطلب که با تحرک بدنی می‌توان حجم قابل توجهی از ابتلا به دیابت را کاهش داد، گفت: البته این افراد دیابتیهای شناخته شده‌ یا افرادی که در آستانه دیابتی شدن قرار دارند، هستند.

لطفی چاقی را یکی دیگر از مشکلاتی دانست که در استان یزد وجود دارد و گفت: 61 درصد بانوان استان یزد و 51 و نیم درصد آقایان با مشکل چاقی روبرو هستند و همین موضوع زمینه افت شاخص‌های سلامت در یزد را فراهم می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) استان یزد ادامه داد: بحث تحرک، تغذیه مردم و موارد مختلف دیگر بر شکل‌گیری این معضلات اثر می‌گذارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار