مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: امسال 31 موقوفه جدید در این استان ثبت شد.
کد خبر: ۳۱۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴ 18 October 2016
به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام حسین زارع زاده افزود: در استان یزد حدود 43 هزار رقبه وقفی وجود دارد که از این تعداد حدود 16 هزار رقبه مرتبط با حضرت سید الشهدا(ع) و عزاداری ایام ماه محرم است که یا به طور مستقیم مربوط به روضه خوانی و یا مربوط به اطعام است.
وی اظهار داشت: وقف اگر مورد حمایت قرار گیرد ظرفیت مناسبی برای رفع مشکلاتی است که در بخش های دولتی وجود دارد.
وی با توجه به اهمیت بقعه سید عباس برای مردم شهرستان خاتم گفت: به زودی ساخت و ساز این بقعه در شهرستان آغاز خواهد شد اما بدلیل ارزش و اهمیت این بقعه برای مردم خاتم لازم است تا آنها در این زمینه صبوری کنند تا چیزی که در شان و منزلت این بقعه است به نحو شایسته ساخته شود.
وی اظهار کرد: برای اولین بار در استان در شهرستان خاتم طرح شناسایی موقوفات آغاز شده به این صورت که یک گروه از مرکز استان جهت شناسایی و ثبت موقوفات به شهرستان خاتم اعزام شده اند که پس از خاتم در بقیه شهرستان های استان نیز اجرایی خواهد شد.
وی یادآور شد: این گروه در چند روز گذشته با حضور در روستاها کار خود را آغاز کرده که امید داریم با انجام این طرح ما هیچ موقوفه ای را در شهرستان نداشته باشیم که شناسایی نشده باشد.
حسین زاده گفت: خاتم چون قبلا در استانهای فارس و کرمان قرار داشته و به نحوی دست به دست شده است آمار دقیقی از موقوفات آن وجود ندارد از این رو گروه مذکور، آمار دقیقی از این موقوفات ارائه خواهد کرد.
این مسئول تاکید کرد: با وجود سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه، هر موقوفه و یا بقعه متبرکه حساب بانکی جداگانه ای دارد که حتی امکان جابجایی ریالی از عواید و نذورات در آن وجود ندارد و نذورات مردمی امامزادگان در همان شهرستان و در حوزه های فرهنگی، جاری و عمرانی همان امامزاده هزینه می شود.
خاتم با 45 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار