سرپرست گروه مدیحه سرایی و همخوانی بینات یزد گفت: گروه بینات یزد افتخار اجرا در حرم ائمه اطهار در عتبات عالیات و همچنین اجرا در محضر مقام معظم رهبری را دارد.
کد خبر: ۳۱۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶ 19 October 2016
به گزارش تابناک یزد،علی اکبر کاظمی سرپرست گروه مدیحه سرایی و همخوانی بینات یزد اظهار کرد: گروه مدیحه سرایی و همخوانی بینات یزد ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۸۰ و با راهنمایی و همراهی استاد ملک ثابت و حسن پور کار خود را از دل جلسه قرآن پایگاه عاشقان شهادت و جلسه قرآن کوی قدس آغاز کرد.
وی ادامه داد: اعضای گروه همگی از قراء ممتاز استان، کشور و بین‌الملل هستند و حاج مهدی شایق(رتبه اول مسابقات بین المللی تونس)، حاج حسن مختاری و حاج حسین دستجردی از اعضای این گروه به عنوان نماینده قراء ایران به حج تمتع اعزام شدند.
کاظمی افزود: آهنگسازی گروه برعهده استاد سعادتمند و همچنین دکتر ملکوتیان از پزشکان متخصص و از اعضای گروه است و اضافه شدن دکتر ملکوتیان از سال ۸۴ به گروه نقطه عطفی در فعالیت گروه و منجر به تولید و اجرای کارهای فاخر شد.
وی ادامه داد: این گروه موفق به کسب رتبه‌های متعددی در مسابقات کشوری اوقاف از جمله رتبه دوم کشور در سال جاری و سال گذشته، و چند رتبه برتر کشور در سایرمسابقات کشوری شده است.
سرپرست گروه مدیحه سرایی و همخوانی بینات یزد با اشاره به اجرای گروه در محضر رهبر انقلاب گفت: اولین اجرا در سال ۸۶ و هنگام سفر مقام معظم رهبری به استان دارالعباده یزد در قالب گروه ۹ نفره اجرا شد و اجرای دیگر این گروه نیز همراه با گروه ثقلین یزد در خصوص شهدای منا بویژه حاج حسن دانش در سال جاری انجام شد.
وی ادامه داد: هسته اصلی اعضای این گروه شامل حسین دستجردی، علی اکبر کاظمی، ناصر کازرانی، محسن پاکدامن، مصطفی شایق، علی بمان رجبی، حسن دستجردی، سیدابوالفضل حسینی پور، محمداسحاق احدی(حافظ کل قرآن) بودند که به مرور حسن مختاری، مهدی ضیافتی، مهدی گلوردی، طه ملکوتیان، مهدی شایق و محمدتقی دهقان به گروه اضافه شدند.
کاظمی افزود: گروه سابقه اجرا در خارج از کشور نیز دارد که اجرا در حرم ائمه معصومین در نجف کربلا و کاظمین از خاطره انگیزترین اجراهای گروه است.
وی گفت: همخوانی و مدیحه سرایی کاری سخت و دشوار والبته هنری تاثیرگذار است که نیاز به تمرین مستمر دارد و بنده از همه کسانی که ما را یاری کردند بویژه اساتید بزرگوار جامعه قرآنی استان وخانواده خودم و سایر اعضا که نهایت همکاری و همراهی رابا ما داشتند تشکر و قدردانی می کنم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار