رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان یزد گفت: آمار دیابتی‌های استان یزد از مرز 100 هزار نفر گذشت.
کد خبر: ۳۱۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶ 19 October 2016

به گزارش تابناک یزد،سید محمدرضا آقایی در همایش روز جهانی غذا در یزد با اشاره به اینکه استان یزد از استان‌های درگیر بیماری دیابت است، اظهار داشت: برای مقابله با این بیماری و پیشگیری از بروز آن در افراد باید عزم ملی و همگانی وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر آمار مبتلایان به دیابت در استان یزد از مرز 100 هزار نفر گذشته و عده زیادی نیز هنوز از بیماری خود بی‌اطلاع هستند.

آقایی عنوان کرد: علاوه بر این، تعداد زیادی از مردم این استان نیز به دلیل چاقی، اضافه وزن، کم تحرکی و نوع تغذیه در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان یزد با اشاره به اینکه بیماری دیابت افراد را از نظر روحی و روانی نیز درگیر می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر جمعیت خانواده‌های افراد دیابتی را نیز مدنظر قرار دهیم، 600 هزار نفر در استان یزد درگیر این بیماری هستند و نوع پرهیز‌های غذایی، مراقبت‌های مورد نیاز و ... آثار روحی و روانی برای خانواده‌های نیز به دنبال دارد.

آقایی بیان کرد: خوشبختانه در استان یزد عزم جدی برای مقابله و پیشگیری از بیماری دیابت وجود دارد و همه دستگاه‌های مرتبط و به ویژه صنایع غذایی باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند.

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان یزد تاکید کرد: اگر میزان تحرک در مردم یزد افزایش پیدا کند و تغذیه آنها نیز اصلاح شود، می‌توان تا حد زیادی به کاهش آمار بیماران مبتلا به دیابت در استان یزد امیدوار بود.

آقایی تاکید کرد: یکی از موارد مهمی که در پیشگیری از ابتلا به دیابت می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، انجام آزمایش‌های دوره‌ای و انجام تست قند خون همچنین ارائه برنامه‌های تغذیه‌ای درست به افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار