معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در حال حاضر اغلب مردم استان یزد از ارزش غذایی ارزاق و محصولاتی که مصرف می‌کنند، بی‌اطلاع هستند.
کد خبر: ۳۱۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸ 19 October 2016

به گزارش تابناک یزد،محمد مصدق  در همایش روز جهانی غذا در یزد با اشاره به اینکه بیشتر مردم یزد در اغلب موارد از ارزش غذایی ارزاق و محصولاتی که مصرف می‌کنند، اطلاع ندارند، اظهار کرد: این امر سبب می‌شود در بسیاری از موارد از مواد غذایی مضر استفاده کنند.

وی اضافه کرد: تغذیه در سلامت انسان بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است مردم اطلاعات کافی از محصولات مورد استفاده خود داشته باشند.

مصدق همچنین با بیان اینکه تغذیه سالم حتی در دین مبین اسلام نیز مورد توجه جدی قرار گرفته است، اضافه کرد: از شاخص‌های مهم سلامت غذا میزان نمک و قند در آن است زیرا نمک و قند بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر کشنده را برای انسان رقم می‌زند.

وی تاکید کرد: بسیاری از بیماری‌ها نظیر چاقی، دیابت، فشار خون و ... به دلیل مصرف بی‌رویه مواد غذایی حاوی نمک و قند بروز می‌کند، در حالی که کنترل استانداردها در این زمینه می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند.

مصدق تصریح کرد: در استان یزد مصرف بالای نمک و قند یکی از مشکلات اصلی در حوزه سلامت بوده و مصرف بی‌رویه و بدون کنترل این مواد غذایی سبب افزایش آمار دیابت و فشار خون در استان شده است.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین درخواست‌هایی که همواره از معاونت غذا و دارو شده، کنترل نمک، قند و اسیدها است و امیدواریم با نظارت و کنترل بر این امر بتوانیم شاخص‌های سلامت را در استان افزایش دهیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد یادآور شد: در همین راستا طرح جدول ارزش غذایی محصولات خوراکی تدوین شد و از سال گذشته به شکل برچسب بر روی بسیاری از مواد غذایی درج می‌شود تا به این وسیله مردم از ارزش غذایی و میزان قند و نمک و سلامت محصول مصرفی خود اطلاع پیدا کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار