کد خبر: ۳۱۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹ 19 October 2016
به گزارش تابناک یزد، مدیرکل دامپزشکی استان یزد با تاکید بر لزوم توجه به تولید مواد غذایی دامی با بالاترین کیفیت و ارزش غذایی گفت: طرح "تولید مرغ سایز" در یزد اجرا می‌شود.

علی‌اکبر حدادزاده در همایش روز جهانی غذا که در سالن شهید پاکنژاد تربیت معلم یزد برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر مرغ‌های تولیدی استان یزد در اندازه‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته مرغ در سایزهای مشخصی برای کشتار فرستاده و سپس گوشت این مرغ به بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح زمان‌بر است، ادامه داد: در ایران اما تاکنون این اقدام انجام نشده و نظارت خاصی بر سایز مرغهای تولیدی وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد افزود: با اجرای این طرح، مرغ در سایزهای 900 تا 1400 گرم برای کشتار فرستاده می‌شود و تولید کنندگان نمی‌توانند بیش از این میزان مرغ را پرورش دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد زمان پرورش مرغ را برای مصرف گوشت آن 45 روز دانست و گفت: در این اندازه بهترین و بیشترین ارزش غذایی در گوشت مرغ وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح به صورت فوری امکان‌پذیر نیست اما طبق برنامه زمانبندی مشخص شده، در آینده نزدیک مرغ استان یزد در اندازه‌های مشخص به بازار عرضه می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار