کد خبر: ۳۱۴۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵ 19 October 2016
به گزارش تابناک یزد، مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: با اجرای طرح تولید مرغ سایز، در آینده‌ای نزدیک مرغ ۹۰۰ تا ۱۴۰۰ گرمی به بازار یزد عرضه می‌شود.

 علی اکبر حدادزاده در همایش روز جهانی غذا با اشاره به اینکه مرغ‌هایی که اکنون به بازار عرضه می‌شود از نظر سایز استاندارد نیست، اظهار داشت: مرغ استاندارد دارای بیشترین ارزش غذایی، مرغی است که بین ۹۰۰ تا ۱۴۰۰ گرم وزن داشته باشد در حالی که مرغ‌هایی که اکنون به بازار عرضه می‌شود بالای ۱.۵ کیلوگرم وزن دارد.

وی افزود: دامپزشکی در تلاش برای اجرای طرح تولید مرغ سایز در استان یزد است تا با نظارت بر مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها و توجیه تولیدکنندگان، مرغ‌های ۴۵ روزه با وزن یاد شده به بازار عرضه شود.

حدادزاده عنوان کرد: در اجرای این طرح استانداری و جهاد کشاورزی نیز با دامپزشکی همکاری می کنند و این طرح در مجموع به منظور با هدف پرورش مرغ با وزن استاندارد اجرا می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد ادامه داد: تاکنون در کشور ما هیچ نظارتی بر وزن و سایز مرغ در کشتارگاه ها صورت نگرفته و نخستین بار است که چنین طرحی در کشور به مرحله اجرا در می آید.

وی افزود: دامپزشکی علاوه بر نظارت بر سلامت دام و فرآورده‌های دامی، توجه به ارزش غذایی محصولات را نیز مدنظر دارد و بر این اساس اقدام به اجرای طرح تولید مرغ سایز در استان یزد شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار