مدیر کمیته امداد شهرستان خاتم گفت: خشکسالی های اخیر باعث افزایش ۲۰ درصدی آمار خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد خاتم در سال جاری نسبت به سال گذشته شده است.
کد خبر: ۳۱۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 19 October 2016
به گزارش تابناک یزد، اکبر خبری مقدم با اشاره به اینکه کشاورزی و دامداری شغل اصلی مردم خاتم است، اظهار داشت: خشکسالی های اخیر تاثیر مستقیمی بر وضعیت زندگی مردم این منطقه به ویژه روستائیان و به تبع آن افزایش آمار مراجعه کنندگان به کمیته امداد را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه شهرستان خاتم از جمله مناطق کمتر توسعه یافته استان یزد است، گفت: هم اکنون دو هزار و ۲۵۷ خانوار به تعداد چهار هزار و ۳۷۵ نفر از خدمات تک و چند خدمتی این نهاد استفاده می کنند که این آمار نشان دهنده رشد ۲۰ درصدی تعداد خانوار و افزایش ۲۳ تعداد نفرات تحت حمایت در شش ماهه ابتدای سال جاری است و دلیل عمده این افزایش مددجویان، خشکسالی های اخیر در این شهرستان است.

خبری مقدم تصریح کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال شاهد رشد ۲۱۹ درصدی خانوار و نفرات دریافت کننده خدمات موردی از کمیته امداد خاتم هم بوده ایم، در این مدت تعداد ۴۷۹ خانواده نیازمند غیر تحت پوشش در قالب هزار و ۲۴۵ نفر از خدمات موردی این نهاد در بخش های مختلف استفاده کرده اند.

مدیر کمیته امداد شهرستان خاتم افزود: ۹۷۳ خانوار تحت حمایت این شهرستان دارای سرپرست زن هستند که این تعداد خانوار هم رشد ۱۰ درصدی را نسبت به شش ماهه سال گذشته نشان می دهد.

وی افزود: طی این مدت بیش از چهار میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریال کمک بلاعوض در قالب خدمات فرهنگی، کمک معیشت، جهیزیه و کمک هزینه ازدواج، بهداشت و درمان، عمران و ساختمان به جامعه تحت پوشش پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار