کد خبر: ۳۱۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ 19 October 2016
به گزارش تابناک یزد، مدير كل کمیته امداد شهرستان میبد از كاهش 18 درصدي خانواردهاي تحت حمايت كميته امداد اين شهرستان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

 "حسين زين‌الديني" با اشاره به نقش ارزنده این نهاد در خودکفایی و خوداتکایی مددجویان تحت حمایت، تاثیر این فعالیت در کاهش جامعه آماری تحت حمایت بسیار موثر ارزیابی کرد.

وي با اشاره به این که در شش ماهه نخست سال جاری شاهد کاهش 18 درصدی خانوار تحت حمایت  این نهاد بوده‌ایم، دست یافتن به استقلال اقتصادی و خودکفایی با استفاده از تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد دلیل اصلی کاهش آمار تحت پوشش و خارج شدن آنان از چرخه حمایتی ذكر كرد.

زين ‌الديني با بيان اين كه هم‌اكنون یک‌هزار و 510 خانوار تحت پوشش طرح‌های خودکفایی این نهاد هستند، تصریح کرد: بستر‌سازی لازم برای ایجاد اشتغال پایدار از وابستگی مددجویان به کمیته امداد کاسته است و این در حالی است که طی شش ماه ابتدای امسال بیش از شش میلیارد ریال وام اشتغال از محل منابع امدادی و بانکی به 37 خانوار تحت حمایت اين نهاد در شهرستان میبد اعطا شده است.

مدیر کمیته امداد میبد با اشاره به این که در شش ماه اول امسال افزون بر ۹ میلیارد ریال کمک بلاعوض به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند غیر تحت پوشش پرداخت شده است، افزود: بیش از چهار میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریال از کمک‌های ارائه شده در قالب کمک معیشت بود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون تعداد ۹۲۸ مددجوی تحت حمایت از خدمات بیمه‌ای استفاده می کنند و این در حالی است که در طی شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۵۶ میلیون ریال در زمینه بهداشت و درمان جامعه هدف تحت حمایت هزینه شده است.

به گفته‌ي اين مسئول، در حال حاضر ۲۳۷ خانوار تحت حمایت این نهاد نیز مشمول بیمه‌های اجتماعی هستند که در این خصوص نیز مبلغ یک میلیارد و ۵۶۷ میلیون ریال حق بیمه تامین اجتماعی  زنان سرپرست خانور و مجریان طرح‌های خودکفایی در اين مدت پرداخت شده است.

وي ادامه داد: افزون بر ۴۲۷ میلیون ریال هم برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال مربوط به ۹۵ خانوار مددجو، هزینه شده که این رقم رشد ۲۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می دهد.

زین الدینی با بیان این که تعداد 300 دانشجو و دانش‌آموز از حمایت‌های بخش فرهنگی کمیته امداد شهرستان میبد استفاده می‌کنند، افزود: ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان و دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت در قالب پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و شهریه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و برگزاری اردوهای زیارتی از جمله اقدامات این بخش است و در مجموع ۲۴۶ میلیون ریال طی شش ماهه ابتدای سال جاری در این خصوص هزینه شد.

گفتني است؛ کمیته امداد شهرستان میبد در شش ماهه نخست سال جاری به یک‌هزار و 673 خانوار تحت حمایت و 704 خانوار نیازمند غیر تحت پوشش به عبارتي به مجموع چهار هزار و 487 نفر، خدمات ارائه کرده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار