سومین روز عملیات در موصل در حالی پیگیری میشود که نیروهای عراقی در فاز دوم عملیات به همراه بسیج مردمی عراق موفق شده اند بخش مهمی از جنوب و جنوب شرق موصل را تحت کنترل خود در آوردند. این در حالی است که نگرانی ها همچنان در مورد آینده موصل بعد از آزاد سازی این شهر ادامه دارد.
کد خبر: ۳۱۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 19 October 2016
به گزارش تابناک یزد،سومین روز عملیات در موصل در حالی پیگیری میشود که نیروهای عراقی در فاز دوم عملیات به همراه بسیج مردمی عراق موفق شده اند بخش مهمی از جنوب و جنوب شرق موصل را تحت کنترل خود در آوردند. این در حالی است که نگرانی ها همچنان در مورد آینده موصل بعد از آزاد سازی این شهر ادامه دارد.روز گذشته در آغاز فاز دوم عملیات بر علیه نیروهای ترویستی داعش، ارتش عراق به همراه نیروهای مردمی موفق شدند تا بر شهر حمدانیه در جنوب شرق موصل مسلط شوند. در همین حال در جبهه شرق و در بخش بخدیدا نیز نیروهای پیشمرگه کرد همچنان مواضعی را که در اولین روز عملیات تسخیر کرده اند کنترل کرده و به پشتیبانی از عملیات ارتش عراق میپردازند.
 
جزئیات سومین روز عملیات آزادسازی موصل: ضد حملات داعش در حمدانیه و شنغال / اوج گیری تحرکات تروریستی داعش در ترکیه 
جنگنده های ائتلاف به همراه اف 16 های ارتش نیز همچنان مشغول بمباران شدید مواضع داعش، انبارهای مهمات و مراکز عملیاتی این گروه در قلب موصل هستند.

اما گروه تروریستی داعش با استفاده از به آتش کشیدن چاه های نفت و اقدام به انجام حملات انتحاری همچنان مقاومت کرده و سعی در جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش عراق به سمت مرکز شهر را دارند. درگیریها در فاصله 30 کیلومتری موصل در روز سوم به شدت در جریان است.

نیروهای ارتش عراق صبح امروز به همراهی پلیس فدرال موفق به کشتن 30 تروریست داعش و آزاد سازی 50 چاه نفت منطقه عین الجهش در نزدکی محور القیاره به مخمور شه اند. این محور در نزدیکی بخش الشوره است که روز گذشته ارتش عراق موفق شد طی یک درگیری چند ساعته آن را از کنترل داعش خارج کند. همچنین نیروهای پیشمرگه کرد صبح امروز و راس ساعت 5 به وقت محلی از سوی تروریست های با استفاده از خودروهای بمب گذرای شده در منطقه شنغال مورد حمله قرار گرفتند. سه مورد از این خودروهای با موفقیت منهدم شد. ***

در همین حال گفته میشود که نیروهای داعش در بخش الحمدانیه در 35 کیلومتری موصل اقدام به دو حمله انتحاری با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده به مواضع ارتش عراق کرده اند. هنوز در مورد تلفات احتمالی این حملات گزارشی منتشر نشده است. از سوی دیگر تروریست های داعش همزمان با پیشروی نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق مجبور به عقب نشینی به بخش العباسیه در جنوب شرق شده اند.

  جزئیات سومین روز عملیات آزادسازی موصل: ضد حملات داعش در حمدانیه و شنغال / اوج گیری تحرکات تروریستی داعش در ترکیه

***

نیروهای ارتش در یک درگیری شدید با تروریست ها موفق شدند روستای کانی حرامی را به کنترل خود در آورند. در همین حال پلیس فدرال عراق موفق به بیرون راندن بقایای داعش از روستای بجوان در جنوب موصل شده اند. سازمان عفو بین الملل در پیامی نسبت به اقدامات تلافی جویانه داعش بر علیه شهروندان موصل هشدار داده است. گروه های نظامی شیعه نیز درهمین حال اعلام کرده اند که با تمام قوا به پشتیبانی از ارتش عراق در عملیات ادامه میدهند.


***

تحرکات داعش در ترکیه و آنکارا امروز به اوج خود رسیده است. گزارشها حاکی از اقدام تروریستها برای انجام حملات تروریستی و انتحاری در پایتخت ترکیه است. گفته میشود که 20 تروریست در 25 نقطه مختلف از ترکیه و در شرق دیاربکر توسط پلیس دستگیر شده اند. همچنین CNN گزارش داده است که یک بمب گذار انتحاری در آنکارا صبح امروز به ضرب گلوله پلیس از پای در آمده است.

جزئیات سومین روز عملیات آزادسازی موصل: ضد حملات داعش در حمدانیه و شنغال / اوج گیری تحرکات تروریستی داعش در ترکیه 

سفارت ایران در آنکارا با اشاره به احتمال وقوع عملیات تروریستی در اماکن حساس از ایرانیان خواست از انجام سفرهای غیر ضروری و حضور در اماکن حساس و پرتجمع در ترکیه خودداری کنند.


***

به گزارش «تابناک» ایالات متحده هشدار داده است که احتمالا داعش در موصل اقدام به استفاده از سلاح های شیمیایی خواهد کرد. این خبر علیرغم تاکید بر این موضوع است که توانایی فنی این گروه برای ساخت این سلاح ها محدود است. بر همین اساس نیروهای آمریکا مشغول جمع آوری نمونه ها و داده هایی هستند تا برای آزمایش در خصوص استفاده از سلاح های شیمیایی مورد استفاده قرار گیرند. همچنین در موضوع دیگر آمریکا در خصوص استفاده داعش از شهروندان موصل به عنوان سپر انسانی هشدار جدی داده است. باراک اوباما با اشاره به وجود 1 میلیون نفر در موصل، این موضوع را یک چالش بزرگ برای عملیات دانسته است. همچنین توماس ویس مدیر بخش عراق سازمان بین المللی امور مهاجران اشاره کرده است که داعش احتمالا از محاصره شدگان در موصل به عنوان سپر انسانی استفاده خواهد کرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار