کد خبر: ۳۱۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 19 October 2016
به گزارش تابناک یزد، پرونده مرد «شیشه»ای که نیمه‌های شب توهم زده و پسر همسایه را با شلیک 2 گلوله به قتل رسانده بود، برای محاکمه به دادگاه کیفری استان البرز ارسال شد.
 
 نیمه‌های شب 24 فروردین 94 مأموران کلانتری 41 خرمدشت کرج از کشته شدن پسر جوانی با خبر شدند.

آنها پس از حضور در محل جنایت در یافتند فردی شرور به نام «شاهین» که از فروشندگان مواد مخدر است با شلیک 2 گلوله، پسر 21 ساله‌ای به نام «محسن» را از پا درآورده و گریخته است.
 
پس‌از حضور کارآگاهان و بازپرس جنایی کرج در محل جنایت و انجام تحقیقات مقدماتی، جسد به پزشکی قانونی منتقل و تحقیق برای کشف انگیزه جنایت و دستگیری متهم فراری آغاز شد. مأموران در نخستین گام به‌دلیل اینکه محل حادثه فاصله زیادی با بافت شهری داشت و تنها 5 خانوار در آنجا زندگی می‌کردند، ساکنان محله را تحت بازجویی قرار دادند. تا اینکه دریافتند متهم که دارای همسر و 2 فرزند است، فروشنده مواد روانگردان بوده و وضع مالی خوبی دارد.
 
ضمن اینکه به اتهام سرقت مسلحانه نیز تحت تعقیب بود. از سوی دیگر مشخص شد قربانی جنایت کارگر روزمرد بوده که یک برادر معلول داشته و پدرشان هم به‌دلیل مشکلات مالی زندانی است. در ادامه تحقیقات، مادر مقتول با چشمان اشکبار به مأموران گفت: «شاهین» همسایه دیوار به دیوار ما بود و همیشه از رفتارهای آزار دهنده‌اش عذاب می‌کشیدیم. عصر دیروز او 6 بار زنگ خانه‌مان را زد که دختر کوچولویم از پنجره نگاه کرد و هراسان خبر داد که او چاقویی بزرگ در دست دارد.
 
من و بچه‌هایم تنها بودیم، خیلی ترسیدیم. به‌همین خاطر در را باز نکردیم و او پس از تهدید و ناسزاگویی، برگشت. شب پسرم به‌خانه آمد و چون خسته بود، به او حرفی نزدیم. تا اینکه نیمه‌های شب زنگ خانه چند بار به‌صدا درآمد که پسرم «محسن» در را باز کرد اما لحظاتی بعد شیشه‌های در خانه شکست. من پشت در بودم که «شاهین» با لگد به در کوبید. «محسن» در حالی که تیر خورده بود با عصبانیت وارد شد و گفت: در را ببندید. بعد هم به پسرم شلیک کرد. این اتفاق آنقدر سریع بود که همگی شوکه شدیم.»
 
در جریان تحقیقات تخصصی، بازپرس کشیک قتل، همسر و برادر متهم را احضار و تحت بازجویی قرار داد. آنها ادعا کردند: «شاهین» معتاد به مواد روانگردان است و بشدت توهم دارد. حتی در تعطیلات نوروز به‌دلیل استفاده زیاد از این مواد دچار جنون شده و رفتارهای خطرناکی بروز داده بود.
 
در حالی که کارآگاهان برای دستگیری مرد خطرناک، تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده بودند، فردی با پلیس 110 تماس گرفت و ادعا کرد که یک قاتل مسلح در شهرستان کوهدشت، میهمان‌شان است. بدین‌ترتیب مأموران مخفیگاه متهم فراری را محاصره و «شاهین» را دستگیر کردند.وی در حالی که با تناقض‌گویی‌هایش قصد داشت خود را بی‌گناه معرفی کند گفت: «آن‌شب 11 نفر آمدند تا مرا به کمپ ترک اعتیاد ببرند و من تیر هوایی شلیک کردم و آنها ترسیدند و رفتند. اما پسر همسایه به‌زور سعی داشت وارد خانه‌ام شود که کنترلم را از دست دادم و به‌طرفش شلیک کردم. او همسرم را با چاقو تهدید می‌کرد و قصد ربودن او را داشت که مردم محل سر رسیدند و فرار کرد. حالا هم خودش را به مردن زده تا مأموران را فریب دهد.»
 
پس از انتقال عامل جنایت به کرج، بازپرسی پرونده دستور معرفی متهم به کمیسیون روانپزشکی را صادر کرد. پزشکی قانونی هم پس از معاینه «شاهین» اعلام کرد وی مبتلا به نوعی اختلال روانپزشکی است که قوای تشخیص و تصمیم‌گیری او را تحت تأثیر قرار داده و باید در بیمارستان روانپزشکی بستری باشد تا وضعیت روحی‌اش ارزیابی و سپس درمان شود.
 
با وجود این پس از طی شدن مدت درمان، بار دیگر پزشکی قانونی اعلام کرد هرچند حال عمومی «شاهین» خوب است، اما وی همچنان دچار توهم و هذیان‌گویی است.
 
بدین‌ترتیب، با شکایت خانواده مقتول و درخواست مجازات مرد شرور، بازپرس پرونده با صدور کیفرخواست، «شاهین» را به اتهام قتل عمد مجرم شناخت و پرونده برای رسیدگی و صدور حکم در اختیار قاضی «هدایت رنجبر»- رئیس- و دو قاضی مستشار شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز –ایرج خنکدار و علی یزدان‌پور- قرار گرفت. قرار است این تبهکار در آینده نزدیک محاکمه شود.
ایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار