یک روانشناس گفت: سن بلوغ ۳ تا ۴ سال کم شده و این کاهش باعث سختی در تربیت شده است.
کد خبر: ۳۱۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 19 October 2016
غلامعلی افروز در مراسم رونمایی از بزرگترین پرتال تربیت کودک و نوجوان «فرزندپرتال» اظهار کرد: دوران بلوغ می‌تواند بستری برای افزایش ظرفیت هوشی و تحول مطلوب شخصیت باشد.

وی افزود: بلوغ زودرس کار تربیت را سخت و دشوار کرده و سن بلوغ 3 تا 4 سال کم شده و این کاهش باعث سختی در تربیت شده است.

این روانشناس با بیان اینکه تربیت یعنی باغبانی وجود انسان و کم کردن فاصله بالقوه و بالفعل انسان تصریح کرد: واژه‌های انضباطی فرزند را دچار خستگی می‌کند و خانواده باید با زبان تکریم و تأیید به دنبال پیوند عاطفی با فرزندان باشند.

افروز با بیان اینکه اگر خانواده‌ها در 7 سال ابتدایی فرزندان، تربیت درستی نداشته باشند باعث تعارض شخصیت آنها می‌شوند، یادآور شد: در 7 سال اول پایه شخصیتی فرزند با مولفه‌های عطوفت، مهربانی، گذشت و ایثار، صداقت، عدالت و احسان شکل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در هفت سال ابتدایی تربیت خوبی انجام گیرد در هفت سال دوم، بچه‌ها با حافظه بهتر یعنی بدون ناامنی و خلاء عاطفی به یادگیری می‌پردازند؛ خانواده‌ها، فرزندانشان را زودتر از سن آموزش به محیط مدرسه وارد نکنند.

افروز ادامه داد: وارد شدن بچه‌ها زودتر از سن قانونی به مدرسه باعث فشار روانی به بچه‌ها می‌شود و بچه‌هایی که دیرتر وارد محیط آموزش می‌شوند موفق‌ترند.

وی با تاکید بر این حدیث از پیامبر اکرم (ص) که فرزند در 7 سال اول زندگی خود عاطفه‌پذیر است، گفت: هیچ کسی به اندازه امام حسین(ع) از مهر و عطوفت برخوردار نبود زیرا یک زمین بازی سه ضلعی متشکل از حضرت محمد(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در کنارش بودند.

افروز یادآور شد: امام حسین(ع) سرشار از مهر و عطوفت بود و خانواده‌ها باید این مهرورزی از طرف امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار