رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد از احیای 240 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۳۱۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 19 October 2016

به گزارش تابناک یزد،سید علی‌اکبر کلانتر در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد با اشاره به اینکه 28 میلیارد تومان تا پایان شهریور به 18 واحد صنعتی و معدنی استان یزد در قالب تسهیلات پرداخت شده است، اظهار داشت: با پرداخت این میزان تسهیلات، 240 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی در استان یزد احیا شده است.

وی با اشاره به طرح پرداخت تسهیلات به واحدهای دارای کمتر از 100 نیرو و دارای مشکل نقدینگی عنوان کرد: این طرح دولت در صورتی که به درستی اجرا شود، می‌تواند مشکلات اقتصادی بسیاری را در استان‌ها برطرف کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به نقش بسیار مهم بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و رفع مشکلات صنایع بیان کرد: بانک‌ها باید حساسیت بسیار بیشتری نسبت به پرداخت تسهیلات به واحدهای مورد تایید کارگروه داشته باشند.

کلانتر عنوان کرد: دلیل عدم پرداخت تسهیلات به برخی واحدها باید مشخص شود و در راستای رفع مشکلات قدم برداریم چرا که اگر این تسهیلات پرداخت نشود، مشکلات واحدها بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور و استان یزد رکود و بیکاری وجود دارد و باید به وسیله پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان، مشکلات واحدها را رفع و شرایط فعالیت، تولید و حضور انها در بازارهای جهانی را فراهم کنیم.

کلانتر ادامه داد: این تسهیلات با هدف رفع مشکل واحدهایی ایجاد شده که بدون حمایت و تسهیلات توان رفع مشکلاتشان را نداشتند به همین دلیل هم مواردی از جمله داشتن چک برگشتی را در زمینه عدم دریافت تسهیلات نادیده گرفته‌اند که کمک قابل توجهی به سرمایه گذاران است.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان یزد افزود: رفتار سختگیرانه با شرکتی که مشکلات بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف اقتصادی دارد، نمی‌تواند زمینه‌ساز رفع مشکلات آنها باشد و بانک‌ها باید با در نظر گرفتن شرایط استفاده کنندگان از این تسهیلات، اقدام به پرداخت تسهیلات کنند زیرا اگر مشکل اقتصادی در این واحدها وجود نداشت، شاید نیازی به این تسهیلات نبود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار