کد خبر: ۳۱۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ 19 October 2016
به گزارش تابناک یزد، یکی از بحث های مهم در حوزه توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد توجه به مسئولیت اجتماعی افراد نسبت به یکدیگر است و اینکه همه در مقابل فقر احساس مسئولیت کنند.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد با حضور در نشست مسئولان حوزه مشارکتهای مردمی استان یزد ضمن تبیین سیاستهای جدید این بخش بر اهمیت تخصصی شدن فعالیت ها تاکید کرد.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، علی محمد ذوالفقاری با بیان اینکه مهمترین نقش حوزه مشارکت های مردمی در این نهاد، تامین منابع است افزود: تامین منابع هنرمندی و ظرافت خاص خود را می طلبد و در واقع رضایت و عدم رضایت مردم از عملکرد کمیته امداد تاثیر مستقیم بر روی جذب منابع مشارکت های مردمی دارد، بنابراین افزایش سرمایه اجتماعی کمیته امداد نیاز به سعی و تلاش بیشتر دارد.
 
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد: همه در مقابل فقر احساس مسئولیت کنند
وی با تاکید بر اینکه مدل انفاق در هر استان طبق درآمد آن استان طراحی شود، تصریح کرد: انفاق تابع درآمد است و باید مبتنی بر سرمایه مردم تعریف شود زیرا درخت انفاق در کنار رود سرمایه می روید.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد با بیان اینکه این نهاد به دنبال سوق دادن مشارکت عمومی به سمت مشارکت تخصصی است، افزود: روانشناسی انفاق و سطح بندی ارتباطات از جمله مواردی است که باید در عملکرد حوزه مشارکت های مردمی به آن دقت شود، در ارتباط چهره به چهره با خیران، از نیروهای خلاق و هم سطح با فرد خیرکه تفکر اقتصادی دارند استفاده شود.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه محوری در فعالیت ها، بیان کرد: کمیته امداد نیازمند یافتن منابع جدید است و بحث توسعه در حوزه مشارکت های مردمی یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است، بنابراین تشکیل اتاق فکر و تربیت نیروهای متخصص برای در این بخش بسیار حائز اهمیت است، مهمترین عنصر در مشارکت های مردمی نیروی انسانی متخصص است.

ذوالفقاری با بیان اینکه تعامل و همکاری بخشهای مختلف کمیته امداد با حوزه مشاکت های مردمی باید منجر به کاهش فقر در جامعه شود، افزود: این نهاد عملیاتی کردن مشارکت مبتنی بر نیاز محرومان در بحث درمان، اشتغال، مسکن، معیشت، جهیزیه، فرهنگی و تحصیلی و تنوع خیران به جای تعدد طرح ها را در دستور کار دارد و یکی از بحث های مهم در حوزه توسعه مشارکت های مردمی توجه به مسئولیت اجتماعی افراد نسبت به یکدیگر است و اینکه همه در مقابل فقر احساس مسئولیت کنند.
وی در ادامه به نقش موسسه های خیریه در کاهش فقر اشاره و اظهار کرد:کمیته امداد، موسسه های خیریه را رقیب خود نمی داند بلکه از آنها حمایت می کند و به دنبال رونق و توانمند کردن این مراکز است.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد در ادامه به ارتباط اقتصاد و انفاق هم اشاره کرد و افزود: برای بررسی و کنکاش در مورد ارتباط اقتصاد و انفاق ضرورت دارد تیم های اقتصادی برای تحلیل اقتصاد در هر استان فعال شود،
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خیران شرکای استراتژیک کمیته امداد هستند، بر اهمیت بومی گرایی طرح های مشارکتی بر اساس سیاستهای کلی کمیته امداد تاکید کرد و افزود: باید در کمیته امداد لطافتی ایجاد شود تا خیران جذب آن شوند و شفافیت در ارائه گزارش عملکرد و استفاده از استراتژی شیشه ای در این زمینه موثر است.
 
محسن علیزاده مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد هم در این نشست با اشاره به اهمیت توسعه مشارکت های مردمی در رفع نیازهای گوناگون محرومان، افزود: درآمد های مردمی کمیته امداد استان در بخش های صدقات، کمک های مردمی، وجوهات امانی و شرعی و کمک های غیر نقدی طی 6 ماهه نخست سال جاری حدود 116 میلیارد و 265 میلیون ریال بود و این در حالی است که در این مدت بیش از 149 میلیارد و 596 میلیون ریال به عنوان کمک بلاعوض در بخش های مختلف از جمله کمک های معیشتی، حمایتهای اجتماعی، برنامه امنیت تغذیه، کمک به سلامت و درمان نیازمندان، خدمات پرورشی و تربیتی، مشاوره و آموزش مهارت های زندگی، هزینه های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت، آموزشهای فنی و حرفه ای، بیمه های اجتماعی نیازمندان، تامین مسکن مددجویان، کمک به امر ازدواج نیازمندان، برنامه فرهنگی و ارائه خدمات موردی به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش هزینه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار