استاندار یزد با اشاره به رشد طلاق در جامعه گفت: قبح طلاق در جامعه ریخته و به یک موضوع عادی تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۱۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱ 19 October 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد اظهار داشت: رشد فزاینده طلاق در استان و بی‌توجهی خانواده‌ها به این آسیب اجتماعی قطعا جامعه را دچار آسیب خواهد کرد.

وی با تاکیدبر شفاف‌سازی در ارائه آمار و ارقام ثبت شده در مورد پدیده طلاق در سطح جامعه ادامه داد: پنهان‌سازی درباره این آمار و ارقام دردی از جامعه دوا نمی‌کند بلکه مشکلی جدید را می‌سازد که برای حل آن ممکن است نتوان کاری انجام داد.

استاندار یزد با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای مقابله با گسترده شدن این پدیده اجتماعی اضافه کرد: وقی آمار ثبت شده طلاق را در جامعه پنهان کنیم، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که برنامه‌ریزی در این زمینه نیز موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه رشد طلاق در یزد نسبت به سایر نقاط کشور کمتر بوده است اظهار داشت: باید چرایی رشد طلاق در سطح استان روشن شود و این نیاز به یک کار تحقیقاتی منسجم و منظمی دارد که باید به بررسی این موضوع پرداخت.

میرمحمدی افزایش سن ازدواج را متاثر از رشد طلاق در جامعه دانست و بیان داشت: انتظاراتی که در یک زندگی از جوان 20 ساله وجود دارد، در سنین بالاتر قطعا متفاوت است و سطح توقعات نیز بالا می‌رود.

وی تصریح کرد: برخی طلاق‌ها نیز ناشی از یک دعوای سطحی و مقطعی است و ممکن است که در چنین دعواهایی تصمیم‌گیری‌های نگران‌کننده‌ای صورت گیرد.

استاندار یزد کمرنگ شدن عواطف انسانی، مهر و محبت و انس و الفت را در رشد طلاق موثر دانست و عنوان کرد: غرور و خود برتر بینی یکی از عواملی است که نقش پررنگی را در افزایش آمار طلاق دارد که مسئولان باید با زنده کردن برخی فرهنگ‌ها در مقابله با این پدیده فرهنگی برآیند.

وی با تاکیدبر شناسایی عوامل رشد و افزایش طلاق در بین جامعه اظهار داشت: با شناسایی عواملی که در این زمینه موثر هستند، باید آن را الویت‌بندی کرد و مهمترین موارد را در راس برای رسیدگی قرار داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار