کد خبر: ۳۱۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 19 October 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان یزد از تلاش برای توسعه ورزش در میان مردم دارالعباده خبر داد و گفت: به‌دنبال اقدامات صورت گرفته طی سال‌های اخیر استان یزد در بسیاری از شاخص‌های ورزش همگانی کشور جزو سه استان برتر قرار دارد.

«ابولفضل کارگر» با گرامی‌داشت هفته تربیت بدنی و ورزش، از تأکید مسئولان ورزش استان در خصوص همگانی شدن ورزش در جامعه سخن گفت و تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات و حمایت‌های صورت گرفته در راستای توسعه ورزش همگانی در سطح استان، در سال جاری شاهد رشد 15 تا 20 درصدی تعداد ورزشکاران همگانی هستیم.

وی از برگزاری 700 همایش همگانی که بعضاً در برخی رشته‌ها مانند دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و ورزش صبحگاهی به‌صورت دائم در طول سال برگزار می‌شود، خبر داد و گفت: استان یزد در اکثر آیتم‌های ورزش همگانی در رده‌بندی کشوری جزو سه استان برتر قرار دارد.

کارگر در ادامه با بیان این‌که هم‌اکنون 47 هیئت ورزشی در استان یزد وجود دارد که 37 هیئت آن فعال هستند، اظهار کرد: شمار ورزشکاران سازمان یافته استان علی‌رغم کاهشی که هر چند سال یکبار در آن ایجاد می‌شود، در سال گذشته روند افزایشی پیدا کرده و شش ماهه‌ی اول سال جاری این رشد با وجود افزایش تعرفه‌ی بیمه‌های ورزشی به 7.5 درصد رسیده است.

وی شمار ورزشکاران سازمان یافته‌ی استان تا پایان شهرویورماه را بیش از 51 هزار نفر دانست که از این تعداد قریب 28 هزار نفر ورزشکاران مرد و 23 هزار نفر ورزشکار زن هستند.

به گفته‌ی وی، اداره‌کل ورزش و جوانان استان یزد در دو سال گذشته به هدف‌گذاری هیئت‌های ورزشی و تکمیل کادر آن‌ها پرداخته و براساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هیئت‌های ورزشی استان از گذشته تاکنون نسبت به آمایش‌بندی آن‌ها اقدام کرده است و از امسال با سیاست استعدادیابی و پرورش ورزشکاران مستعد به نتیجه‌دهی فعالیت‌هایش می‌اندیشد.

این مقام مسئول در خصوص آمایش‌بندی هیئت‌های ورزشی استان گفت: هیئت‌های ورزشی استان به دو گروه تقسیم شده است که در گروه نخست 14 هئیت در اولویت برنامه‌ها و حمایت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان قرار گرفته و بقیه هیئت‌های ورزشی نیز در گروه دوم باید سعی کنند خود را به لحاظ شاخص‌ها به گروه‌ هیئت‌های ورزشی در اولویت استان برسانند.

وی ارزیابی و اختصاص اعتبارات به هیئت‌های ورزشی استان را براساس این آمایش برشمرد و افزود: قطعاً در سال‌های آتی شاهد رشد هیئت‌های ورزشی استان خواهیم بود.

کارگر از برگزاری سومین دوره المپیاد ورزشی استان در رده‌ی سنی نوجوانان در راستای استعدادیابی ورزشی در بهمن‌ماه امسال خبر داد و گفت: امسال رقابت‌های 12 رشته‌ی ورزشی از مجموع 14 رشته‌ی ورزشی در اولویت استان در این المپیاد برگزار خواهد شد و این در حالی است که در دوره‌های گذشته کمتر از نیمی از این ورزش‌های در اولویت در این رقابت‌ها حضور داشت.

وی تصریح کرد: برگزیدگان المپیاد ورزشی دارالعباده در پایگاه‌های قهرمانی با همکاری هیئت‌های مربوطه پرورش خواهند داد تا برای استان و کشور افتخارآفرینی کنند.

وی این حرکت را نه تنها در رشد وضعیت کمی و تعداد ورزشکاران استان بلکه در ارتقای کیفی ورزش استان موثر دانست.

معاون توسعه ورزش استان یزد در ادامه به برخی افتخارات کسب شده توسط ورزشکاران استان در رقابت‌های بین‌المللی اشاره کرد و از آن جمله به کسب مدال نقره مسابقات پرورش اندام آسیا، کسب دو مدال از رقابت‌های بین قاره‌ای پاراتکواندو و سومی جهان در رشته‌ی تکواندو، هم‌چنین مدال‌های نقره و برنز رقابت‌های آسیایی کشتی آلیش و نیز کسب افتخار تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در مسابقات جهانی با سرمربی و سه ورزشکار یزدی اشاره کرد.

کارگر در پایان نیز به برنامه‌های هفته‌ تربیت بدنی و ورزش در استان اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت در استان بیش از 100 برنامه و مسابقه‌ی ورزشی در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار