فرماندار اردکان گفت: آگاه سازی افراد جامعه بویژه نسل جوان و خانواده ها در خصوص آسیب های اجتماعی ضروری است.
کد خبر: ۳۱۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱ 20 October 2016
به گزارش تابناک یزد،هادی مقیمی در بازدید ازمرکز مشاوره باران کویر و مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی اردکان با بیان اینکه افزایش یادگیری مهارتهای زندگی در کاهش گرایش مردم به آسیب های اجتماعی موثر است افزود: ترویج ارزش های دینی و اخلاقی در جامعه و عمل به آموزه های اسلامی توسط والدین در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش مهمی ایفا می کند.
وی اظهار کرد: هر چه در محیط خانوادگی، اجتماعی باورها و اعتقادات دینی عمیق تر باشد، ضریب دستیابی به سلامت اخلاقی و اجتماعی بیشتر می شود.
فرمانداراردکان با تاکید بر این که در بروز آسیب های اجتماعی، عوامل متعددی دخیل هستند، ادامه داد: باید این عوامل شناسایی و برای پیشگیری از آنها راهکار مناسب اندیشیده شود.
مقیمی فعالیت مراکز مشاوره را بسیار ارزشمند دانست و گفت: امیدواریم با وجود این مراکز شاهد کاهش ناهنجاری های اجتماعی و مشکلات خانوادگی درسطح شهرستان باشیم.
رئیس اداره بهزیستی اردکان نیز با بیان اینکه مرکز مداخله در بحران ( فردی، خانوادگی واجتماعی) اردکان اسفند ماه 1391 با هدف مداخلات روانی و اجتماعی به منظور کاهش طلاق و در صورت وقوع طلاق ، کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از آن در محل مرکز اورژانس خدمات اجتماعی بهزیستی شهرستان اردکان تشکیل گردید افزود: مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی اردکان در حال حاضر پرونده های ارجاعی از دادگستری و خود معرف را پوشش می دهد .
امیرولی عضدزاده اظهار داشت : در واقع این مرکز با استفاده از نیروهای متخصص ، متعهد و با تجربه سازمان بهزیستی، بکارگیری اصول علمی مددکاری اجتماعی، خانواده درمانی، روان درمانی، مشاوره و ... به بررسی اختلالات عاطفی - شناختی زوجین و شناخت همه جانبه مسائل و مشکلات در ابعاد گوناگون پرداخته و زوجین متقاضی طلاق را در رفع اختلالات یاری نموده است.
وی آمار سازش مرکز را به صورت میانگین 30 درصد عنوان کرد و افزود: عمده ترین دلایل طلاق در شهرستان اردکان به ترتیب اعتیاد، دخالت اطرافیان ، خیانت ، سوء نیت و ... است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار