مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد از راه اندازی نخستین مرکز آموزشی و آمادگی نیروهای عملیاتی در مقابل مخاطرات شیمیایی، بیولوژیک، رادیواکتیو، هسته ای و انفجاری کشور (CBRNE) طی دو هفته آینده در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۱۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲ 20 October 2016
به گزارش تابناک یزد،حسین اسماعیلی افزود: این مرکز آموزشی به صورت پایلوت با حضور رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور و وزیر بهداشت ، درمان و آموزشی پزشکی افتتاح می شود.
وی اظهار کرد: ارائه آموزش های تئوری و عملی ، برگزاری کارگاههای آموزشی و رزمایش های مختلف و جذب دانشجو در این مرکز انجام می شود.
وی تصریح کرد: امیدواریم یزد بعنوان قطب آموزش و آمادگی نیروهای عملیاتی کشور در حوادث (CBRNE) معرفی شود.
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری یزد در ادامه برگزاری 12 رزمایش در سطح دستگاههای اجرایی استان ، برپایی دوره آموزشی تخصصی پدافند سایبری برای 150 نفر از رابطان را از جمله برنامه های هفته پدافند غیرعامل در این استان بیان کرد.
اسماعیلی اضافه کرد:همچنین برنامه های متنوعی در سطح شهرستانهای استان برای فرهنگ سازی و نهادینه سازی موضوع پدافند غیر عامل صورت می گیرد.
وی خاطر نشان کرد:همچنین 11 کارگروه برای انسجام و تقویت دستگاه های اجرایی مرتبط با پدافند غیرعامل با هدف تحقق برنامه های پدافند غیر عامل در استان تشکیل شده است.
اسماعیلی با بیان اینکه شعار هفته پدافند غیرعامل مصون سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل است افزود: باید فعالیتها در این راستا باید به صورت عملی انجام شود نه صرفا شعار و دستوالعمل و بخشنامه باشد.
پدافند غیرعامل مجموعه ای از اقدامات غیرمسلحانه است که باعث افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و نهایتا موجب تشکیل مدیریت بحران می شود.
پدافند غیرعامل از اوایل قرن بیستم در جهان شکل گرفت و در ایران نیز سازمان پدافند غیرعامل ابتدا به شکل سازمان غیرنظامی دفاعی تشکیل شد که محور فعالیت هایش نیز برهمین اساس بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار