مسئول آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت اداره کل ثبت احوال استان یزد گفت: در شش ماه نخست امسال پنج هزار و ۱۴۸ ازدواج رخ داده كه اين آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۳۱۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳ 20 October 2016
به گزارش تابناک یزد،مهدی مصدق، مسئول آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت اداره کل ثبت احوال استان یزد  در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان که با هدف گزارش فعاليت‌های حوزه ازدواج و شرح كمی و كيفی وضعيت طلاق و ازدواج در استان با حضور استاندار يزد برگزار شد، به بيان گزارش آماری ازدواج و طلاق‌های استان پرداخت.
وی گفت: در شش ماه نخست امسال پنج هزار و ۱۴۸ ازدواج رخ داده كه اين آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است و ميزان طلاق‌های استان نيز در شش ماه نخست امسال ۹۲۰ مورد بوده كه نسبت به شش ماه نخست سال گذشته ۳۸ درصد افزايش داشته است.
مصدق افزود: شهرستان خاتم در سال گذشته بيشترين ميزان ازدواج را داشته و شهرستان اشكذر نيز دارای كمترين نرخ ازدواج بوده است.
وی با اشاره به ميانگين سن ازدواج و طلاق نيز گفت: در سال گذشته ميانگين سن ازدواج برای مردان ۲۷,۵ درصد و برای زنان ۲۲.۶درصد بوده و سن طلاق برای مردان و زنان نيز به ترتيب ۳۵و ۳۰ سال بوده است.
نماینده اداره کل ثبت احوال یزد افزود: استان يزد از نظر وضع تجرد قطعی، نرخ طلاق و آمار افراد بدون همسر و هرگز ازدواج نكرده نسبت به ساير استان‌ها وضع مطلوبی دارد و جايگاه آن از نظر نرخ ازدواج بيست و دوم كشوری و از نظر تعداد طلاق‌های ثبت شده بيست و هشتم كشوری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار