مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد از افتتاح اولین مرکز آموزشی و آمادگی نیروهای عملیاتی در مقابل خطرهای شیمیایی، بیولوژیک، رادیواکتیو، هسته‌ای و یا انفجاری(CBRN) خبر داد.
کد خبر: ۳۱۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳ 20 October 2016

به گزارش تابناک یزد،حسین اسماعیلی در نشستی با بیان اینکه هفته نکوداشت پدافند غیرعامل از دوم تا هشتم آبان‌ماه برگزار می‌شود گفت: اولین مرکز آموزشی و آمادگی نیروهای عملیاتی در مقابل خطرهای شیمیایی، بیولوژیک، رادیواکتیو، هسته‌ای و یا انفجاری(CBRN) به صورت پایلوت در استان یزد در هفته پدافند غیرعامل افتتاح خواهد شد.

وی بیان داشت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید و با تاکیدات مقام معظم رهبری به مبحث مغفول مانده پدافند غیرعامل توجه بیشتری شده است و در این هفته نیز تلاش می‌کنیم با همکاری خبرنگاران و دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه مردم را نسبت به مفاهیم پدافند غیرعامل بیشتر آگاه کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد ادامه داد: در شرایط امروز همه به اهمیت پدافند غیرعامل آگاه هستند و مهم‌ترین وظیفه و هدف ما در پدافند غیرعامل آمادگی کامل در برابر تهدیدها و کاهش آسیب‌پذیری کشور است.

اسماعیلی افزود: هرچه در زمینه پدافند غیرعامل کار شود کم است و لازم است صدا و سیما و رسانه‌های مکتوب و مجازی نسبت به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در جامعه فرهنگ‌سازی کنند.

وی گفت: شعار هفته نکوداشت پدافند غیرعامل «مصون‌ سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل به پدافند غیرعامل» است و اقتدار ملی، خودباوری و جهاد علمی، مصون‌سازی سرمایه‌ها و زیرساخت‌های ملی، مصون‌سازی کشور با عمل انقلابی، جهاد کبیر و مقابله با نفوذ دشمن، توانمندسازی جامعه با اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی، دفاع جامع ، ارتقای آمادگی با جامعه سالم در مقابله با تهدیدات نوین، استانداردسازی، مقاوم‌‌سازی زیرساخت‌ها و سرمایه‌های ملی و مصون‌سازی کشور با مدیریت جهادی و بسیج مردمی دیگر عنوان‌های روزهای هفته نکوداشت پدافند غیرعامل را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در پایان سخنان خود از افتتاح اولین مرکز آموزشی کشور در استان، برگزاری 6 هزار نفر ساعت دوره آموزشی عمومی و تخصصی، برگزاری 150 نفر ساعت دوره آموزشی تخصصی برای رابطین پدافند غیرعامل استان در دستگاههای اجرایی و برگزاری 12 رزمایش آمادگی در استان در هفته پدافند غیرعامل خبر داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار