کد خبر: ۳۱۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 20 October 2016
به گزارش تابناک یزد،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از کلیه اعضای خانه مطبوعات درخواست کردجهت تکمیل پرونده عضویت درخانه مطبوعات نسبت به تکمیل فرم درخواست اقدام نمایند.

بنابراین گزارش،از اعضای خانه مطبوعات در خواست شده علاوه برتکمیل فرم درخواست، میثاق نامه اصول اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری را تا تاریخ ١٧آبان ماه راتکمیل و امضا نموده و به اداره مطبوعات و تبلیغات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تحویل نمایند.
ضمنا از متقضایان کاندیداتوری خانه مطبوعات یزد درخواست شده فرم درخواست را طبق نمونه ارائه شده تکمیل و تحویل دهند.

فرم شماره یک:

فرم درخواست عضویت خانه مطبوعات استان یزد

اینجانب .......................... فرزند....................به شماره شناسنامه ......................و شماره ملی .............................. و با شماره تماس ..................................شاغل در نشریه/خبرگزاری/سرپرستی /پایگاه خبری .........................در رسته /سمت...................

در خواست عضویت در خانه مطبوعات استان یزد را دارم. ضمنا مدارک مورد نیازجهت عضویت, به پیوست تقدیم می گردد.

١- تصویر شناسنامه

٢- تصویر کارت شناسایی ملی

٣- تصویر آخرین مدرک تحصیلی

٤- سوابق بیمه ای ( لیست دوماهه پرداخت بیمه به همراه تصویر دفترچه بیمه )

٥- تصویر مجوز رسانه ای که در آن مشغول به فعالیت می باشم.

٦- معرفی نامه از سوی رسانه ای که در آن فعالیت می نمایم .

٧-امضای میثاق نامه اخلاق حرفه ای روزنامه نگاران

فرم شماره دو:

تاریخ :


فرم درخواست کاندیداتوری

اینجانب......................... فرزند.......................... به شماره شناسنامه ........................و

شماره ملی .......................... با شماره تماس ................................ که به

عنوان.............................


درنشریه/سرپرستی/خبرگزاری/پایگاه خبری .......................... مشغول به فعالیت می باشم؛

درخواست خود را جهت کاندیداتوری خانه مطبوعات یزد و برای رسته/سمت ........................

اعلام می دارم. ضمنا به پیوست برنامه های پیشنهادی خود را ارائه می نمایم.

امضاء متقاضی :

فرم شماره سه:


متن میثاق نامه اصول اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری

١- روزنامه نگار در خدمت کشف و بیان حقیقت است و اخبار صحیح، دقیق و تفسیرهای منطقی و منصفانه را در اختیار خوانندگان می گذارد و از اشاعه مطالبی که شائبه دروغ دارد پرهیز می‌کند.

٢- روزنامه‌نگاری یک خدمت اجتماعی است؛ نه یک فعالیت بازرگانی و روزنامه‌نگار همواره بر اساس وجدان اخلاقی خود عمل می‌کند.

٣- روزنامه‌نگار اخباری را منتشر می‌کند که منبع آنها مشخص باشد.

٤- سرقت ادبی، مخدوش ساختن متن ها و سند ها و حذف اطلاعات اساسی رویدادها در روزنامه‌نگاری مطرود است.

٥- روزنامه‌نگار از پذیرش هر گونه هدیه و پاداش مادی برای پیشبرد مقاصد خصوصی مغایر با مصالح عمومی خودداری می‌کند.

٦- روزنامه‌نگار از قبول هرگونه فشار و تهدید برای انتشار مطالب و یا تغییر محتویات آنها؛ خودداری کرده و از خط مشی عمومی رسانه و اصول شرافت حرفه‌ای خویش تبعیت می‌کند.

٧- احترام به استقلال و حاکمیت ملی، نظم و امنیت عمومی، سلامت و آرامش روانی جامعه، دفاع از مصالح همگانی و رعایت اصول شرافت حرفه‌ای از جمله وظایف لاینفک روزنامه‌نگاری است.

٨- روزنامه‌نگار به اصول دینی و معتقدات مذهبی، آداب و سنن قومی ملی اخلاق حسنه و عفت عمومی احترام می‌گذارد و از گرایش به تبعیض خصومت‌آمیز در این زمینه‌ها و همچنین تشویق و تحریک گروه ها و افراد و اقوام و قبایل خودداری می کند

٩- روزنامه‌نگار برای پاسداشت ارزش‌های الهی و انسانی از جمله عدالت طلبی، آزادی‌خواهی، صلح و امنیت بشر، استقلال و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ملت‌ها و فرهنگ‌ها احترام خاص قائل است.

١٠- کوشش در راه همزیستی مسالمت‌آمیز ملت ها ، مقابله با گسترش وسایل و ادوات کشتار جمعی ، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و مبارزه علیه سلطه فرهنگی از رسالت‌های مهم روزنامه‌نگاری است.

١١- احترام به حیثیت شخصی و حریم خصوصی افراد خودداری از توهین، تهمت و افترا نسبت به اشخاص و جلب کمک به سالمندان، بیماران و نیازمندان از وظایف و رسالت‌های روزنامه‌نگاران محسوب می شود.

١٢- روزنامه‌نگار موظف است ضمن دفاع از حقوق خود در آزادی بیان و تفسیر و انتقاد سازنده و منصفانه، اسرار حرفه‌ای خود را حفظ کند و از افشای اطلاعات و اخباری که بصیرت محرمانه به دست می‌آورد به جز مواردی که با حکم دادگاه مشخص می‌شود، خودداری کند.

١٣- روزنامه‌نگار موظف است در صورت هر گونه اشتباه در انعکاس اخبار و رویداد سریعاً نسبت به اصلاح آن اقدام کند و از خوانندگان خود پوزش بخواهد.

١٤- روزنامه‌نگار برای کسب هرگونه خبر و یا تهیه گزارش باید هویت روزنامه‌نگاری خود را به صورت شفاف و روشن اعلام کند و از پنهان کاری پرهیز نماید.

١٥- روزنامه‌نگار به شان و جایگاه حرفه‌ای و مسئولیت اجتماعی خود واقف است و هرگز برای درج یا عدم درج مطلب، شرافت حرفه‌ای خود را زیر پا نمی‌گذارد و پیشنهادات مادی صاحبان منافع را به صراحت رد می‌کند.

١٦- روزنامه‌نگار در برابر فشارهای درون و برون تحریریه‌ای که با اهداف و اغراض خاص سیاسی و یا از سوی صاحبان سرمایه و قدرت اعمال می شود مقاومت می‌کند و صرفاً در پی کشف و بیان حقیقت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار