کد خبر: ۳۱۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱ 20 October 2016
به گزارش تابناک یزد، دبیر کارگروه صنعت بسیج استان یزد با اشاره به مشکلاتی که صنعت نساجی یزد با آن روبروست، گفت: صنعت نساجی یزد نیازمند نوآوری در دستگاه‌ها است.
محمد زارع  در بخش ارائه عملکرد کارگروه‌های مجمع عمومی بسیج استان یزد اظهار داشت: استان یزد در حال حاضر استان دوم معدنی کشور به حساب می‌آید همچنین در زمینه صنعت هم استان یزد جزو چهار استان برتر کشور به حساب می‌آید.

با بیان این مطلب که استان یزد جزو استانهای برتر در زمینه صنعت نساجی است، گفت: دستگاه‌های نساجی یزد نیازمند به روز‌رسانی است و اگر به روز‌رسانی در این زمینه انجام شود جایگاه استان یزد بسیار بهتر می‌شود.

وضعیت استان یزد در صنعت نساجی در گذشته بسیار از وضعیت فعلی بوده و آنچه که سبب نزول رتبه استان یزد شده قاچاق‌های زیادی که در این زمینه انجام می‌شود و فرسودگی دستگاه‌ها است.

با اشاره به اینکه استان یزد با مشکل آب مواجه است و به فرموده مقام معظم رهبری مشکل آب مهمترین موضوع استان یزد است، خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره آب، اقتصاد مقاومتی، تجارب برتر" در یزد برگزار می‌شود.

افزایش تولیدات صادرات محور را یکی از مهمرتین نیازهای استان یزد دانست و گفت: اگر تولیدات ما صادرات محور باشند، مشکلی در زمینه تولید نداریم.

استان یزد را جزو 10 استان برتر کشور در زمینه صادرات دانست و گفت: در حال حاضر یکی از مهمرتین علل به مشکل خوردن تولید کنندگان ما این است که تولیدات آنها با محوریت بازارهای داخلی انجام می شود و رکود و دیگر مشکلات اقتصادی تاثیر زیادی روی آن می‌گذارد.

ضرورت امروز جامعه تولیدی و مصرفی را برندسازی دانست و گفت: در استان یزد باید به سمت برندسازی در محصولات مختلف برویم چرا که امروزه در دنیا کالای بدون برند معتبر را خیلی مورد توجه قرار نمی‌دهند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار