کد خبر: ۳۱۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲ 20 October 2016
 نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد از ذخایر آب زیرزمینی یزد مورد استفاده قرار گرفته و اگر خشکسالی ادامه پیدا کند تا چند سال آینده تمام این ذخایر به پایان می‌رسد.
 سیدابوالفضل موسوی در نشست شورای بسیج استان یزد اظهار داشت: مردم یزد در روز سوم شهادت امام حسین(ع) برند "یزد حسینیه ایران" را تثبیت کردند.

وی خاطرنشان کرد: پدیده‌ای که امسال در مراسم‌های محرم به صورت ویژه دیده شد، حضور گردشگران خارجی بود که از نزدیک این مراسم‌ها را مشاهده کردند و ان‌شاءالله پیام‌های این عزاداری سالم را به ملت خودشان انتقال دهند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آب، امنیت، اتباع خارجی و اقتصاد از مهمترین مسائل استان یزد است، گفت: در زمینه بحث آب به موضوع طرح آمایش رسیدیم که متاسفانه نه در استان و نه در کشور این طرح را در حال حاضر نداریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید براینکه برنامه‌ریزی نیازمند اطلاعات دقیق در زمینه های مختلف است، عنوان کرد: تا زمانی که طرح آمایش به درستی وجود نداشته باشد نمی‌توان برنامه‌ریزی مناسبی انجام داد.

وی از جمله مشکلاتی که در زمینه برنامه‌ریزی برای برطرف کردن مشکل آب وجود دارد این است که در حال حاضر ما برای توسعه استان یزد باید صنایع را گسترش دهیم با صنایع پر آب‌خواهی که داریم را تعطیل کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که طرح آمایش آماده نشود باید به چند استراتژی در زمینه آینده استان یزد برسیم که به این وسیله بتوانیم برنامه‌ریزی انجام دهیم.

موسوی بیوکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 80 درصد از ذخایر آب زیرزمینی یزد مورد استفاده قرار گرفته و اگر خشکسالی ادامه پیدا کند تا چند سال آینده تمام این ذخایر به پایان می‌رسد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی موضوع مهم دیگر را بحث امنیت و اتباع دانست و گفت: اگر ما آب را به استان یزد آوردیم و مشکل برطرف شد، می‌خواهیم با پدیده اتباع بیگانه چه کنیم، در صورتی که توجه لازم صورت نگیرد استان یزد با مشکل مواجه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بحث آب و معضل کم‌آبی به هیچ عنوان بحث سیاسی و جناحی نیست، گفت: الان در بعضی روستاهای ما به ازای هر سه نفر اهالی آن روستا یک نفر اتباع بیگانه حضور دارد، باید بررسی لازم صورت گیرد که این موضوع برای استان یزد مفید است یا به ضرر استان یزد است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نرخ رشد بیکاری استان یزد به نسبت کشوری را با افزایش همراه دانست و گفت: در یزد باید به چند استراتژی مطمئن و واحد برسیم و بتوانیم برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با کم‌تحرکی مردم یزد گفت: در این زمینه باید تلاش جدی صورت گیرد که بتوانیم جلوی مشکلات و عواقب آن گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان نمی‌خواهند پدیده‌ای به نام اسلام ناب ‌محمدی(ص) را ببینند، گفت: امروز به همت و تدبیر نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل عراق و سوریه در حد بسیار زیادی برطرف شده و این برای دشمنان ایران و انقلاب و اسلام قابل تحمل نیست.

موسوی بیوکی با بیان اینکه ایران واقعا در سوریه از اقتدار بسیار بالایی برخوردار است، گفت: ما باید به این اقتدار و این توانایی که جهان از آن می‌ترسد، افتخار کنیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: برای اینکه بتوانیم به مردم خدمت کنیم، روحانیت، مسئولان، نمایندگان مجلس و کارآفرینان باید به عنوان چهار پایه اصلی توسعه استان یزد در کنار همدیگر فعالیت کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار