سکوت عجیب دولت و نهادهای نظارتی:
تخلفات جدی برخی بانک های استان یزد درارائه تسهیلات به متقاضیان ادامه دارد.
کد خبر: ۳۲۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 04 November 2016
به گزارش تابناک یزد،علرغم برخی پیگیرهای و انتشار برخی تخلفات بانکی در یزد ،مدیران ارشد دولتی و نهادهای نظارتی دراین خصوص سکوت کرده اند و واکنش خاصی نداشته اند.
این خبر در حالی منتشر می شود که چند وقت پیش رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با انتقاد از تخلفات بانکی در زمینه پرداخت تسهیلات به صنایع به خبرگزاری فارس گفته بود: "بانک‎ها تسهیلات بلندمدت و سرمایه ثابت نمی‌دهند."
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد از دیگر دلایل عدم مراجعه واحدها به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات را عدم پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت در بلندمدت دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از تخلفات بانکی در بی‌توجهی به مصوبات کارگروه در این زمینه است که تمایل به پرداخت سرمایه ثابت در کوتاه‌مدت دارند تا سریع‌تر به پول خود برسند.وی ادامه داد: با توجه به اینکه بانک‌ها نباید این تسهیلات را برای بدهی‌های واحدها در نزد خود بردارند تسهیلات جدید را در قبال تسویه بدهی اخذ می‌کنند و عملاً پولی به واحد تولیدی برای رونق نمی‌رسد.
این خبر در حالی منتشر می شود برخی بانک های با وعده وام 15 میلیون تومانی به متقاضیان،در زمان پرداخت فقط نیمی از ان را پرداخت می نمایند.یعنی عملا نیمی از این مبلغ وام را بلوکه کرده واز مشتریان خود به همان اندازه مبلغ کامل وام اقساط خود را در یافت می کنند.
بنابراین گزارش بعد از کاهش نرخ سود بانکی و تسهیلات ،گویا برخی بانک ها ی یزد با شیوه جدیدعملا در صدد جبران هزینه ها و سود گذشته خود هستند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خواننده تابناک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
بخدا راست میگن کسی نمی خاد چیزی بگه
ممم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
من کارمند یکی از سازمان های دولتی یزد هستم و قسمتی از دریافتی های ما به حساب پست بانک واریز میشود . جدیدا پست بانک اعلام کرده مبلغ 50 هزار تومان در حساب ما مسدود میکند و با افتخار میگویند سود خوبی به این مسدودی تعلق میگیرد (ده درصد ) ؛ اولا سود بانکی دارای اشکال است و ما اصلا سود نمی خواهیم ؛ دوما اگر راست میگویند آنها به ما وام بدهند و ما سود 15 درصد به آنها میدهیم .و اعلام کرده اند که این بخشنامه داخلی بوده و ربطی به بانک مرکزی ندارد . لذا تقاضا میشود صدای ما را به گوش مسئولان برسانید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار