کد خبر: ۳۳۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 18 November 2016
 سمیه رضایی
فوتبال را از زمین‌های خاکی محله‌شان در محمودآباد شروع کرد و به خاطر عشق و علاقه‌ فراوانی که به رشته فوتیال داشت در 9‌سالگی به مدرسه فوتبال استقلال جوان در مجموعه ورزشی پاکنژاد یزد رفت و به مدت 3 سال در آنجا به فراگیری فوتبال پرداخت.
پس از آن به تیم سلمان محمودآباد رفت و به بازی و تمرین پرداخت و سپس در سن 16 سالگی به باشگاه جوانان مقاومت گلساپوش یزد پیوست و به‌صورت پیوسته در این تیم بازی کرد.«سیدعلی ناظم» فوتبالیست تیم فوتبال ساحلی کشور،فوتبال را از زمین‌های خاکی محله محمودآباد آموخته و مانند هر کودک دیگری به فوتبال روی آورده و سپس به صورت حرفه‌ای به این رشته پرداخته است. پیگیری‌هایش درفوتبال، در زمین‌های خاکی محله محمودآباد سبب شد تا به عضویت تیم ملی فوتبال ساحلی درآید و در رقابت‌های آسیایی، جهانی و بین‌قاره‌ای توپ بزند.
سید علی ناظم فوتبالیست خوش اخلاق و محجوب تیم ملی فوتبال ساحلی کشور هنوز در اول راه است و از سن 23 سالگی جا دارد تا روزهای اوج فوتبال را ببیند و در تیم ملی توپ بزند.«سید علی ناظم» عضو تیم ملی فوتبال ساحلی کشور دقایقی را با روزنامه همشهری به گفت‌گو نشست.
  • چرا سراغ فوتبال ساحلی رفتید؟
در محله‌ای که زندگی می‌کنیم پر از شن و ماسه است و به همین خاطر از بچگی در همین زمین‌ها فوتبال بازی کردم. در سنین کودکی سراغ فوتبال در زمین چمن هم رفتم و در مدرسه فوتبال استقلال جوان به تمرین و بازی پرداختم اما چون بازی در خاکی را به‌خوبی فرا گرفته بودم سراغ فوتبال ساحلی رفتم و بعد از بازی در تیم سلمان محمودآباد در سن 16 سالگی به تیم گلساپوش پیوستم و از آن زمان تا به حال در این تیم توپ می‌زنم.
  • امسال گلساپوش نتوانست قهرمان جام فوتبال ساحلی کشور شود. علتش چه بود؟
بازیکنان تیم مقاومت گلساپوش 5 سالی در کنار یکدیگر به تمرین و بازی ‌پرداختند و بسیار خوب به سیستم بازی یکدیگر آشنایی پیدا کرده بودیم که سال گذشته هم تیم ما  قهرمان لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور شد. اما همانطور که هر تیمی برای تقویت خود نیاز به جوانگرایی دارد تیم ما هم با صلاحدید مسئولین سال گذشته متحول و تقریبا 40 درصد تیم عوض شد. اما این جوانگرایی و اعتماد کردن به جوان‌ها در تیم به زمان نیاز دارد تا اعضای تیم دوباره در کنار یکدیگر به شناخت کافی برسند به همین خاطر امسال در لیگ به مقام سومی دست یافتیم اما مطمئن باشید با این تیم جوان و یکدست، گلساپوش سال آینده قهرمان لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور خواهد شد.
  • از چه سالی به عضویت تیم ملی فوتبال ساحلی درآمدید؟
از 5 سال پیش که «بهزاد داداش‌پور» سرمربی تیم ملی بود به این تیم دعوت شدم که آن زمان 17 سال بیشتر نداشتم و به سبب کمبود تجربه از تیم خط خوردم و نتوانستم در اردو بمانم. دو سال بعد زمانی‌که اکتاویو سرمربی تیم فوتبال ساحلی کشور بود باز هم به تیم دعوت شدم اما متاسفانه شانس حضور در بازی‌ها را به دست نیاوردم. بعد از آن، در زمانی‌که «محمد حسین میرشمسی» سرمربی تیم ملی شد از تیم ملی«ب» کشور به تیم ملی «الف» آمدم و در بازی‌های ملی در خدمت تیم بودم.
  • بودن در کنار سرمربی تیم ملی که همشهری و هم‌محله‌ای و سرمربی تیم باشگاهی‌تان است، در حضور شما در بازی‌های تیم ملی تاثیری ندارد؟
ابتدا باید بگویم محمد حسین میرشمسی به عنوان سرمربی بسیار سختگیر است و برایش فرقی نمی‌کند هم‌شهری‌اش باشید یا هم‌محله‌ای‌اش؛ زمانی که در تیم ملی و در تیم باشگاهی گلساپوش برای تیم وی بازی می‌کنیم باید حواسمان به بازی و تمریناتی که انجام می‌دهیم باشد. بازی‌های ملی شوخی ندارد و یک اشتباه سبب می‌شود نتیجه تغییر کند، پس بودن در کنار میرشمسی به عنوان سرمربی تیمی که در آن بازی می‌کنیم خیلی سخت است و اصلا برای‌شان هیچ کدام از این کلمات معنایی ندارد.
  • اکثر بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی کشور و تیم مقاومت گلساپوش یزد جوان هستند. این به نظر کادر فنی تیم بازمی‌گردد؟
«محمد حسین میرشمسی» مربی کاربلدی است و سعی دارد همیشه در بازی‌ها و ترکیب تیم به جوان‌ترها بها دهد و در هر دو تیم از ترکیب و حضور جوانان بهره می‌گیرد که خوشبختانه تا به حال نتایج خوب و قابل قبولی نیز به دست آورده است.
  • تصمیم دارید در آینده لژیونر شوید و در تیم‌های خارجی توپ بزنید؟
فوتبال ساحلی مانند فوتبال در زمین چمن نیست که تیم‌های مطرح و ریشه‌دار در جهان داشته باشد اما بازیکنان این رشته هم می‌توانند لژیونر شوند. من اگر برایم پیش بیاید شاید به این خواسته پاسخ مثبت دهم، ولی در حال حاضر تصمیم دارم باتمام قوا و توانم در خدمت تیم مقاومت گلساپوش یزد و تیم ملی باشم.
  • ایران در فوتبال ساحلی جهان در کدام مرتبه قرار دارد؟
تیم فوتبال ساحلی ایران بعد از تیم‌های برزیل، روسیه، پرتقال، ایتالیا و سوئیس در جایگاه هفتم قرار دارد. یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های کادر فنی تیم ملی رسیدن جمهوری اسلامی ایران به تیم‌های اول تا سوم جهان است و با تلاشی که کادر فنی و بازیکنان و مسئولین فوتبال ساحلی کشور انجام می‌دهند دور از دسترس نیست که به رده اول تا سوم این رنکینگ صعود کنیم.
  • تیم ایران در مسابقات جام بین قاره‌ای نایب قهرمان شد، چطور جایگاه جهانی‌اش در رنکینگ فیفا رده هفتم جهان است؟
تیم‌های مطرح دنیا بازی‌های تدارکاتی زیادی را انجام می‌دهند و شاید بتوان گفت سالی 15‌تا بازی تدارکاتی انجام می‌دهند در صورتی‌که تیم ملی ایران سالی 2‌بازی تدارکاتی انجام می‌دهد که این سبب پایین آمدن جایگاه ایران در رنکینگ جهانی فدراسیون فوتبال است.
  • در مورد بازی‌های ایران در جام بین‌قاره‌ای، قهرمانی ایران در بازی با برزیل و برد این تیم را پیش بینی می‌کردید؟
تمام بازی‌هایی که ایران در این جام انجام داد را با برتری به اتمام رساندیم.البته فراموش نکنیم که تیم‌های قدر روسیه، آمریکا و تاهیتی را پشت سر گذاشتیم و نتایج خوبی هم به‌دست آوردیم. در بازی با برزیل هم تیم ما نمایش خوبی را نشان داد اما متاسفانه ازنظر جسمی بازیکنان ما کم آوردند و نتوانستیم بازی خودمان را نشان دهیم و قهرمان شویم.
  • تاکنون برای تیم ملی گل زده‌اید ؟
بله در بازی با آمریکا یک گل زدم و در بازی با تیم روسیه از روی نقطه پنالتی توانستم به این تیم گل بزنم.
  • چه تصمیمی برای آینده دارید؟
هم‌چنان پرقدرت در خدمت تیم گلساپوش خواهم بود و در بازی‌های ملی هم با تمام قوا بازی خواهم کرد تا بتوانم در خدمت تیم ملی باشم اما هنوز اول راه هستم و برای آینده فکرهای زیادی دارم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار