رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از ابتدای سال 95 تاکنون، 205 روز سالم و پاک و 35 روز ناسالم داشته‌ایم.
کد خبر: ۳۳۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵ 21 November 2016
پاییز بسیار خشک امسال وضعیت آب را نگران کننده کرده است؛ معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگوی زنده خود با برنامه ( حالا خورشید)، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 205 روز سالم و پاک و 35 روز ناسالم داشته‌ایم در حالیکه در سال 92 تنها 150 روز سالم و پاک به ثبت رسیده‌ است.

وی افزود: دلیل افزایش تعداد روزهای سالم و پاک نسبت به سال 92 اجرای برنامه متوقف شده کاهش آلودگی هوا بوده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اجباری کردن سوخت یورو 4 ، حذف بنزین آلوده پتروشیمی از چرخه تولید با وجود تحریم‌ها و عرضه سوخت یورو 4 در تمامی کلان‌شهرها از جمله اقداماتی بوده که برای کاهش آلودگی هوا انجام شده است.

ابتکار تصریح کرد: همچنین گازوئیلی که پر گوگرد بوده را نیز از چرخه حذف کرده و استفاده از گازوئیل یورو 4 را اجباری کرده‌ایم.

وی افزود: جابجایی هوا به طور حتم در کاهش آلایندگی بسیار موثر خواهد بود به طوریکه وقتی باد نباشد هوا ساکن است و با تجمع آلاینده‌ها در شهر مواجه خواهیم شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: در کلان‌شهری مانند تهران با این همه تجمع صنعتی خودروها و سکونت‌گاه‌ها نقش پدیده‌های طبیعی مانند باد در کاهش آلایندگی‌های ناشی از فعالیت‌های فوق بسیار موثر خواهد بود.

ابتکار ادامه داد: تهران کلان‌شهری است که در روز حدود 11 تا 12 میلیون نفر را سکنی می‌دهد ، 5 میلیون خودرو در سطح شهر تهران وجود دارند و سیستم گرمایشی نزدیک به دو میلیون واحد مسکونی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: وجود ده‌ها هزار واحد صنعتی و معادن شن و ماسه در سطح کلان‌شهر تهران در حال فعالیت هستند که اگر به درستی کار نکنند، آلودگی ایجاد می‌کنند و در نتیجه بر حجم آلودگی تهران اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وضعیت هوای دهلی و پکن که شاخص کیفی آن‌ها بالاتر از 300 است، افزود: در حال حاضر وضعیت هوای دهلی از پکن بدتر شده ولی ما در مقایسه با تعداد روزهای ناسالم و وضعیت کیفی هوا بسیار بهتر از این شهرها هستیم.

وی با تأکید بر حضور گسترده خودروها افزود: امیدواریم که مجدد تجمع گسترده خودروها در سطح کلان‌شهر تهران هوا را آلوده نکند.

ابتکار بیان داشت: مسئله آلودگی هوا مورد توجه دولت است و در این رابطه به طور مستمر جلسات بین بخشی در سطح وزرا، معاونین و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه بخشی از هوا برف و باران است، افزود: طبق گزارش‌های بدست آمده تاکنون پاییز بسیار خشکی را داشته‌ایم که این موضوع همه را نگران کرده است چراکه این اتفاق در شرایط آبی کشورمان تأثیر گذاشته و برای تأمین آب مورد نیاز باید دست به دامان خدا شویم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار