از ۶ روز به ۳ روز در ماه:
با اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری از آلودگی هوا، شاخص این آلودگی از حدود ۶ روز به ۳ روز در ماه رسید.
کد خبر: ۳۳۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴ 27 November 2016
به گزارش تابناک یزد، مدیرکل محیط زیست استان یزد گفت: با اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری از آلودگی هوا، شاخص این آلودگی از حدود ۶ روز به ۳ روز در ماه رسید. سیدحسین سادات‌ موسوی اظهار داشت: طرح موضوع مطالعات جامع مناطق محقط زیست در شورای برنامه‌ریزی با موضوع طبیعت گردی و تقویت زیرساختهای این حوزه مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، کارگروه آمایش سرزمینی با این موضوع در تاریخ پنجم آبان امسال برگزار شد که یکی از دستورکارهای این نشست بحث آلودگی هوا بود بود.

مدیرکل محیط زیست استان یزد ادامه داد: برای برون رفت از مشکلات، مقرر شد که محدودیت استقرار صنایع در نواحی حساس تعریف شود و نوع سوخت کوره‌های آجرپزی و جلوگیری از فعالیت کوره‌های دستی انجام شود.

سادات موسوی با بیان اینکه نتیجه این اقدام سبب شد که سوخت 70 درصد کوره‌های آجرپزی در استان یزد تغییر کرد و به سوخت استاندارد رسید، عنوان کرد: بحث بعد در این زمینه منشا‌یابی گرد و غبار در استان یزد بود که با همکاری دانشگاه یزد این موضوع پیگیری شد.

به گزارش تسنیم،وی در ارتباط با نتایج کوتاه مدت این اقدامات گفت: میانگین آلودگی تقریبا از شش روز در ماه به سه روز در ماه تقلیل پیدا کرده و صنایع آلاینده استان یزد که مشمول پرداخت یک درصد عوارض آلودگی هستند هم تقلیل پیدا کردند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان یزد ادامه داد: امکان‌سنجی و پهنه‌بندی استان برای توسعه صنعتی در مناطق مستعد، تشویق به صنایع های‌تک و کم‌آبخواه و تقویت پارکهای علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان استان یزد از جمله برنامه‌های بلند مدت این کارگروه در استان یزد است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار