رونمایی از مشکل جدید فرودگاه یزد:
طبق استانداردهای بین‌المللی در حاضر حداقل دید مورد نیاز برای فرود هوایپما 2200 متر تعیین شده و این در حالی است که در بارندگی چند روز گذشته استان، بارش برف دید را به کمتر هزار متر کاهش داده بود و این عامل موجب لغو موقت پروازهای فرودگاه یزد در چند روز گذشته شد.
کد خبر: ۳۳۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 28 November 2016

به گزارش تابناک یزد،سرپرست فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد با تکذیب خبر لغو پروازهای یزد در روز برفی به دلیل عدم آماده‌سازی باند فرودگاه، گفت: لغو پروازهای اخیر این فرودگاه به دلیل کاهش دید استاندارد فرود بوده است.

"محمدباقر دهقانی‌تفتی" با اشاره به این که فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد در سال 1394 به عنوان نهمین فرودگاه استاندار و بین‌المللی کشور معرفی شده است، اظهار کرد: این فرودگاه از لحاظ سیستم‌های ناوبری، کمک ناوبری، ارتباطی و سیستم‌های برج مراقبت پرواز و سیستم روشنایی باند، در حد استانداردهای بین‌المللی قرار دارد.

وی کسب گواهینامه فرودگاهی چهارمین فرودگاه کشوری را از دیگر ویژگی‌های فرودگاه شهید صدوقی یزد دانست و بیان کرد: این فرودگاه در سال گذشته موفق به کسب ایزوی 9001 شده است.

دهقانی‌تفتی با بیان این که امکانات فعلی فرودگاه شیهد صدوقی یزد برای ارائه خدمات به تمام پروازها مطلوب است، گفت: این فرودگاه در حال حاضر آمادگی پذیرش هواپیماهای مختلف تا رده بوئینگ747 را دارد.

سرپرست فرودگاه شهید صدوقی یزد در ادامه با اشاره به این که شرکت هواپیمای آتا یکی از هواپیماهای خود را به عنوان بیس پروازی در این فرودگاه مستقر کرده، افزود: با ورود هواپیمای این شرکت حدود 40 درصد پروازهای فرودگاه یزد افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که سالانه حدود 550 هزار مسافر در قالب 5000 پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد جابه جا می‌شوند، تصریح کرد: خوشبختانه فرودگاه یزد از نظر ایمنی در مواقع مه آلود و کاهش دید در فرودگاه، یکی از امن‌ترین فرودگاه‌های کشور است.

وی در مورد لغو پروازهای اخیر فرودگاه یزد خاطرنشان کرد: طبق استانداردهای بین‌المللی در حاضر حداقل دید مورد نیاز برای فرود هوایپما 2200 متر تعیین شده و این در حالی است که در بارندگی چند روز گذشته استان، بارش برف دید را به کمتر هزار متر کاهش داده بود و این عامل موجب لغو موقت پروازهای فرودگاه یزد در چند روز گذشته شد.

به گزارش ایسنا،دهقانی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ایجاد زمینه افزایش قدرت دید نشستن هواپیما در زمان بارندگی در فرودگاه یزد، ادامه داد: تا یک ماه آینده دستگاه کمک ناوبری برای فرود با عنوان سیستم ILS به فرودگاه شهید صدوقی منتقل و تا پایان امسال نصب می‌شود. 

سرپرست فرودگاه شهید صدوقی در ادامه با تأکید بر این که باند این فرودگاه به هیچ عنوان مشکلی ندارد تصریح کرد: تمام اقدامات و پیش بینی‌های ایمنی برای تأمین سلامت باند و همچنین تسریع در روند فعالیت فرودگاه در راستای ارائه خدمات به پروازهای مختلف انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار