کد خبر: ۳۳۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 01 December 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیر کل اداره استاندارد استان یزد اعلام کرد: تا آخر آبان ماه سال جاری، 220 باسکول وسایل نقلیه چرخدار جاده‎‎ای(ثابت هم کف) در سطح استان یزد، مورد بازرسی و آزمون قرار گرفته است.
 "محمدحسین ماجدی اردکانی" در این باره عنوان کرد: از مجموع 220 مورد آزمون انجام شده روی باسکول‎‎ها، تنها 9 مورد مردود و مابقی قابل قبول و موارد مذکور در برگه آزمون و گواهی استاندارد را به خوبی پشت سر گذاشته‎اند که این موضوع گواه آن است که بالای 96 درصد وسایل سنجش سنگین از وضعیت بسیار خوبی در استان یزد برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در خصوص باسکول‎‎های وسایل نقلیه چرخدار جاده‎ای، براساس استاندارد ملی 10274 چهار نوع آزمون اولیه، بعد از تعمیرات، دوره‌‌ای و صحت توزین که مورد آخر عموماً به درخواست دارنده باسکول به منظور اطمینان از صحت عملکرد وسیله سنجش انجام می‎‎شود، صورت می‎‎پذیرد.

این مقام مسئول در توضیحات تکمیلی خود در خصوص نوع آزمون‎ها نیز گفت: آزمون اولیه وقتی است که ابتدا به ساکن توسط سازنده و فروشنده، باسکول سنگین در محل نصب و آماده بهره‎برداری است که در این شرایط، با حضور نماینده سازنده(فروشنده) و خریدار، آزمایشگاه تایید صلاحیت شده توسط استاندارد مبادرت به آزمون و در صورت صحت عملکرد، تاییدیه آزمون صادر و وسیله سنجش اجازه ادامه کار را پیدا می‌کند.

ماجدی اردکانی در خصوص آزمون دوره‌‌ای هم تصریح کرد: طبق ماده 15 از ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‎ها و وسایل سنجش، موضوع بند هفت ماده 20 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، آزمایش دوره‌‌ای در هر سال یک بار در سراسر کشور انجام می‌‌گیرد ولی در بعضی از موارد نسبت به وضعیت وسایل سنجش ممکن است در هر دو سال یک بار یا با فاصله بیشتری طبق نظر سازمان استاندارد انجام شود.

مدیر کل اداره استاندارد استان در پایان گفت: و اما آزمون پس از تعمیرات نیز وقتی است که به دلیل عیب و نقص فنی توسط تعمیر کار مجاز، باسکول وسایل نقلیه چرخدار جاده ای تعمیرشده وبرای شروع مجدد بهره برداری از باسکول می‎بایست با حضور، مالک باسکول نماینده شرکت سازنده(تعمیرکار)، گواهی آزمون توسط آزمایشگاه همکار صادر شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار