کد خبر: ۳۳۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶ 02 December 2016
به گزارش تابناک یزد،سرپرست اوقاف و امور خیریه میبد با گرامیداشت هفته وقف اظهار داشت: شهرستان میبد دربخش جذب سرمایه گذاری خیرین دربخش مساجد واماکن مذهبی بخصوص عمران امامزادگان وبقاع متبرکه درعالی ترین سطح ومقام نخست کشوری قرار دارد .

خلیل دلاوری با اشاره به تولیت و مدیریت هزار و 800 موقوفه و بیش از 5هزار رقبه در میبد گفت:  اخذ سند مالکیت بیش از 130 رقبه موقوفه تا پایان سال در جریان قرار گرفته است و پیگیری بیش از 40  مجوز رایگان آب ، گاز و برق برای مسجد شهرستان صورت گرفته است.

دلاوری افزود: ضمن اجرای امینانه نیات واقفین شهرستان با موضوعات مختلف روضه خوانی، اطعام، طبخ آش امام حسین (ع)، افطاری ماه مبارک رمضان در آستان مقدس امامزادگان و مساجد شهرستان و نیات عید غدیر، بیش از 120 خادم مساجد شهرستان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.
 
وی با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی در آستان مقدس امامزادگان در مناسبت های مختلف بویژه آرامش بهاری و نشاط معنوی و ضیافت الهی ویژه ماه رمضان و ویژه برنامه های بصیرت عاشورایی در ماه محرم ادامه داد: خوشبختانه وصول مطالبات و اجاره بهای موقوفات در شهرستان میبد  درصد رشد داشته است.
 

وی تصریح کرد: شهرستان میبد، سال گذشته بالاترین آمار ثبت و اخذ سند اراضی وقفی در استان را به خود اختصاص داد و به‌طور نسبی در سطح کشور نیز در جایگاه بالایی قرار گرفت.

این مسئول در ادامه به برخی ساخت‌وسازهای غیرمجاز بر روی عرصه‌های وقفی، اشاره کرد و گفت: متأسفانه در بسیاری از موارد به دلیل عدم آگاهی مردم از قوانین و یا بی‌توجهی به اخطارهای داده‌شده به مستأجران، شاهد ساخت‌وسازهای غیرقانونی و غیراصولی بر روی زمین‌های وقفی هستیم که این مسئله مشکلاتی را برای مردم و موقوفات ایجاد کرده است.

دلاوری اظهار داشت: در مواردی حکم تخریب ساختمان‌هایی که به‌صورت غیرمجاز ایجادشده صادر گردیده است، اما به دلیل رعایت حال افراد هنوز اجرایی نشده است.

وی دلیل برخوردهای سخت‌گیرانه اوقاف برای اعطای مجوز ساخت‌وساز را انقضای مدت اجارات و عدم پرداخت مناسب حق‌وحقوق موقوفات از سوی برخی مستأجران اعلام کرد.

خلیل دلاوری بابیان این‌که اداره اوقاف میبد طی سال گذشته رتبه اول را در بین ادارات اوقاف استان به خود اختصاص داد، اظهار داشت: اما اگر قصوری مشاهده می‌شود، به خاطر کمبود نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات اداری و همچنین سطح انتظارات مردم است که امید می‌رود با اضافه شدن نیرو بتوانیم انتظارات مردم و واقفان را خصوصاً در بخش ندوشن برآورده سازیم.

میبد خبر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار