کد خبر: ۳۳۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 03 December 2016
به گزارش تابناک یزد،رئیس اتحادیه لوازم خانگی یزدبابیان اینکه 32 سمساری دارای پروانه کسب در یزد وجود دارد گفت: تجمع سمساری ها در خیابان فهادان است اما در سایر نقاط شهر نیز به صورت پراکنده دیده می شوند که اجناس دست دوم و کهنه را که عمدتا لوازم خانگی خرید و فروش می کنند و برخی نیز در کار خرید و فروش اجناس قدیمی نیز هستند.

محمد هادی قیامت با اشاره به نحوه قیمت گذاری اجناس در سمساری ها اظهار کرد: نرخ گذاری ها بیشتر به کارکرد و ظاهر اجناس و بر اساس تشخیص خود خریدار، انجام می شود و نرخ مصوبی در خصوص این نوع کالاها وجود ندارد.

وی بابیان اینکه برای فروش لوازم دست دوم حتما باید کاغذ خرید ارائه و صدور فاکتور با مشخصات کامل صادر شود اذعان کرد: بازرسان اتحادیه لوازم خانگی، تعزیرات و همچنین ماموران آگاهی به سمساری ها برای بازرسی مراجعه می کنند و روی کار سمساری ها نظارت می کنند تا کالای دزدی خرید و فروش نشود و در حین خرید با ارائه کاغذ  خرید و همچنین صدور صورت حساب، تمامی مشخصات زمان خرید، فروشندده و مکان خرید و همچنین آدرس ها درج می شود تا تخلفی صورت نگیرد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی یزد در خصوص اینکه آیا رکود حاکم بر بازار در سمساری ها نیز دیده می شود؟ گفت:  امروز، رکود گریبان همه اصناف و بخش های کشور را گرفته و توازن بین عرضه و تقاضا وجود ندارد و قدرت خرید مردم بسیار کم شده است.

وی افزود: در ایران تورم به 30 درصد می رسد اما حقوق کارمند و کارگر نهایتا 15 درصد افزایش میابد و در این برهه زمان خرید اجناس نو بسیار کم شده است اما برخی از مردم نیازهای اساسی خود مانند بخاری و دیگر ملزومات ای چنینی را به صورت دست دوم می خرند اما به صورت کلی رکود در سمساری ها و کهنه فروشی ها نیز به صورت ملموس دیده می شود.

یزد ندا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار