مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: در استان یزد بیش از ۱۲ هزار موقوفه به ثبت رسیده که فقط ۳ درصد از آن‌ها یعنی ۳۵۱ موقوفه خاص وقف قرآنی است.
کد خبر: ۳۳۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 03 December 2016
به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام زارع زاده اظهار کرد: در حال حاضر در استان ۱۲ هزار و ۵۴۱ موقوفه و ۳۷ هزار و ۷۲۵ رقبه وجود دارد.
وی ادامه داد: از این تعداد موقوفه به ثبت رسیده فقط ۳ درصد یعنی ۳۵۱ موقوفه خاص وقف قرآنی که از این تعداد ۱۲۲ موقوفه در آمدزا است.
زارع زاده افزود: بالاترین تعداد موقوفات قرآنی در شهرستان اردکان با ۱۰۲ موقوفه که فقط ۳۰ درصد آنها درآمد دارد، همچنین کمترین وقف قرآنی در شهرستان ابرکوه که ۷ موقوفه است و ۲ مورد آن درآمدزا است.
وی با اشاره به اینکه موقوفات قرآنی در حوزه توسعه و ترویج قرآن کریم است و عمدتا مقید به زمان و مکان خاصی است گفت: در مرکز استان ۶۵ موقوفه قرآنی داریم که فقط ۱۹ موقوفه درآمدزا است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد تصریح کرد: کل عایدی که در زمینه موقوفات قرآنی در یک سال به دست آمده فقط مبلغ ۱۶ میلیون تومان است که همه موارد تلاوت، آموزش و حفظ قرآن را شامل می‌شود و عمدتا نیز نیت‌های خاص دارد.
حمایت خیران در صورت اطلاع از کمبودها
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یزدی‌ها بهترین‌ها در کار خیر هستند و خیران زیادی در استان وجود دارند و احساس نیاز باید در آنها به وجود بیاید و اگر متوجه کمبودها شوند و در جریان قرار گیرند قطعا حمایت لازم را خواهند داشت.
زارع زاده افزود: گاهی احساس نیاز نمی‌کنند و در مواردی به ما مراجعه می‌شود که به آنها جهت داده خواهد شد و کمبودها به خیران بزرگوار اعلام می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: در بحث موقوفات قرآنی ضعیف هستیم و امیدواریم درکنار همکاری رسانه‌ها و مشاوره‌هایی که داده می‌شود، توسعه وقف قرآنی را شاهد باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار