برخی مسئولان و متولیان امور شهری اردکان می گویند : مناسب سازی معابر شهری با هدف تسهیل رفت و آمد و ارایه خدمات مطلوب به جامعه معلولان این منطقه همواره از دغدغه های آنان در برنامه ریزی های شهری و عمرانی بوده است.
کد خبر: ۳۳۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ 03 December 2016
به گزارش تابناک یزد،به گفته آنان وجود 550 پرونده تشکیل شده در خصوص سه تشکل ناشنوایان ، نابینایان و معلولان جسمی حرکتی این شهرستان موجب گردیده که در حوزه های زیرساختی نگاه ویژه ای در جهت مناسب سازی لازم در راستای کمک به این اقشار کم توان و روشندل انجام گیرد .
شهردار اردکان مناسب سازی معابر شهری بمنظور خدمات رسانی مطلوب به معلولان را یکی از دغذغه های خود اعلام کرد.
بهروز شهابی زاد روز شنبه در دیدار با جمعی از معلولان و خانواده هایشان در محل انجمن معلولان اردکان افزود: شهرداری اردکان براساس وظیفه خود به این مهم توجه داشته و استانداردسازی مسیر نابینایان در تقاطع ها و پیاده روها را همچنان در دستور کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به بخشی از اقدامات انجام گرفته بوسیله شهرداری در زمینه مناسب سازی فضای شهری برای معلولان و سالمندان اضافه کرد: یکی از مهمترین سیاست های کاری شهرداری برای احداث پروژه های عمرانی شهر ،در نظر گرفتن فضایی مناسب برای تردد و تفریح معلولان می باشد.
شهابی زاد بهسازی و مناسب سازی پیاده روی خیابان های امام خمینی (ره) ، آیت الله شیدا ، ابوالفضل و خیابان باهنر و میدان های امام علی (ع) ، امام حسین (ع) و خاتمی (ره) را از مهمترین اقدامات شهرداری و شورای شهر در این زمینه برشمرد.
محمدرضا آسایش رئیس شورای شهر هم گفت: اگر زمینه برای حضور فعال معلولان در جامعه فراهم شود از توانایی و خلاقیت این اقشار می توان به چرخه توسعه کشور کمک کرد .
آسایش با تاکید بر اینکه مسئولان نیز باید فضا را برای مشارکت این اقشار جامعه در عرصه‌های مختلف فراهم کنند تصریح کرد: در صورت آماده بودن زیر ساخت های مسکن مهر معلولان ، شورای شهر آسفالت این مجموعه را انجام خواهد داد.
رئیس اداره بهزیستی اردکان نیز از اقدامات بسیار خوب شهرداری و شورای شهر که در زمینه مناسب سازی فضای شهری برای معلولان درسطح اردکان انجام شده قدرانی کرد و افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل ، این فعالیت ها باید استمرار داشته باشد و کارهای زیادی انجام گیرد.
امیرولی عضدزاده افزود : کمیته مناسب سازی شهرستان اردکان اخیرا با همکاری آموزش وپرورش در زمینه مناسب سازی فضای فیزیکی 10 مدرسه با اولویت مدارسی که دانش آموزان معلول دارند نیز اقدام کرده است.
به گفته مختاری رئیس انجمن معلولان اردکان اینک انجمن معلولان شهرستان از سال 82 تا کنون با بیش از 550 پرونده شامل سه تشکل ناشنوایان ، نابینایان و معلولین جسمی حرکتی در شهرستان فعال است و در سالهای اخیر تشکیل گروه سرود ناشنوایان و تئاتر ناشنوایان ،تیم ورزشی بوچیا و والیبال نشسته آقایان و بانوان از اهم فعالیت های انجمن بوده است.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار