کد خبر: ۳۳۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 03 December 2016
به گزارش تابناک یزد،کارشناس مسائل تربیتی و معاون پرورشی مجتمع آموزشی سیدالشهدا(ع) يزد اظهار كرد: کودکانی كه علاقه زیادی به بازی‌های رایانه‌ای و وسایل ارتباطی نشان می‌دهند، خشونت‌طلب و متکی به دیگران هستند و عدم کنترل این رفتار باعث پیشروی هر چه بیشتر کودک در این زمینه و آسیب‌دیدگی آنان خواهد شد.
حجت‌الاسلام "محمدرضا خسروی" پیرامون نفوذ رسانه‌ها بر جسم و روح کودکان و همچنین القای تفکرات کودکان از طریق نقاشی‌ها به بزرگسالان، تصريح كرد: نقاشی هر کودک بیانگر طرز تفکر و تخیل آن کودک است که پیام‌های ذهنی خود را به بزرگسالان اعم از مربی، پدر و مادر و اطرافيان القا می‌کند.

وی كه در بين مادران نوآموزان مهد قرآن و عترت نسل سلمان در در امامزاده سید خلیل و سیدجلیل(ع) سخن مي‌گفت، افزود: والدین و مربیان نباید به راحتی از کنار این مهم بگذرند و باید توجه بیشتری به نقاشی‌ها و طرز تخیل و تفکر کودکان داشته باشند.

خسروي ادامه داد: زمانی کودک به میل والدین خود تربیت می‌شود، که پدر و مادر برای بازی با آن کودک وقت بگذارند نه این که کودکان خود را به بازی‌های رایانه‌ای بسپارند.

به گفته‌ي اين كارشناس مسائل تربيتي، کودکانی علاقه زیادی به بازی‌های رایانه‌ای و وسایل ارتباطی نشان می‌دهند که خشونت‌طلب و متکی به دیگران هستند و عدم کنترل این رفتار باعث پیشروی هر چه بیشتر کودک در این زمینه شده و باعث آسیب‌دیدگی کودک نسل امروزی خواهد شد که تاثیرگذاری مفید فرد را در آینده، از او خواهد گرفت.

معاون پرورشی مجتمع آموزشی سیدالشهدا(ع) خاطر نشان کرد: بازی‌های رایانه‌ای و وسایل ارتباطی برای کودکان زیر هفت سال معنی دارد و والدین باید کودک خود را از انجام این امور بازدارند.

وی با ذکر حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) والدین و به خصوص مادران را به توجه به روح کودک خویش بیش از جسمشان تشویق کرد.

حجت‌الاسلام خسروی یادآوری دو نکته را ضروری دانست و افزود: در مهدهای کودک آموزش مستقیم همچون حفظ قرآن به هیچ کودکی داده نمی‌شود چرا که آموزش مستقیم به کودک زیر هفت سال لازم نیست و این گونه آموزش‌ها باید بعد از سن هفت سالگی مورد توجه قرار گیرد.

نکته دومی که وی به آن اشاره کرد نيز این بود که مربیان مهد به کودکان قلک‌های سفالی دهند تا کودکان به نیت سلامتی امام غایبشان صدقه دهند تا هم ببشتر با مولایشان مأنوس شوند و هم از کودکی با صدقه و فواید آن آشنا گردند.

اين كارشناس مسائل تربيتي همچنين به فرازهایی از زیارت جامعه کبیره نیز اشاره و اظهار كرد: آرامش ما در هر لحظه‌ از زندگی به دلیل وجود پر نور سرورمان حضرت مهدی موعود(عج) است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار