کد خبر: ۳۳۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰ 04 December 2016

به گزارش تابناک یزد،سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد از کاهش ۱۲,۷درصدی مصرف انواع فرآورده‌های نفتی در هشت ماه سال استان یزد خبر داد.

«محمد فرازمند» در این‌باره گفت: در هشت ماه سال بیش از یک میلیارد و ۱۴۸میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت‌سفید، نفت‌ گاز و نفت ‌کوره در استان یزد توزیع شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال، با کاهش مصرف ۱۲,۷درصدی روبرو است.

وی میزان مصرف فرآورده‎‎های نفتی استان در هشت ماهه سال مقدار ۳۳۸ میلیون و ۳۵۳ هزار لیتر بنزین، ۱۷میلیون و ۷۷۱ هزار لیتر نفت سفید، ۶۹۵ میلیون و ۹۷۶ هزار لیتر نفت‌گاز، ۷۰ میلیون و ۴۳۰ هزار لیتر نفت‌کوره و ۳۵میلیون و ۷۰۲ هزار لیتر گاز مایع در استان توزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال در مجموع با کاهش نزدیک به ۱۴۶میلیون لیتر روبرو هستیم.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد علت کاهش مصرف ۵۶ درصدی نفت‌کوره را گازرسانی به کوره‌های آجرپزی، تعطیلی کوره‌های دستی و کاهش ۱۶ درصدی در مصرف نفت‌گاز را اجرای طرح پیمایش برای خودروهای نفت‌گاز سوز در بخش حمل و نقل جاده‌ای، تبدیل سوخت نیروگاه‌ها از نفت‌گاز به گاز مایع و ادامه روند گازرسانی به شهرها و روستاها و همچنین صنایع استان اعلام کرد.

فرازمند هم‌چنین میزان مصرف گاز CNG استان یزد در هشت ماه سال‌جاری را ۶۹ میلیون و ۷۸۵ هزار و ۵۰۰ متر مکعب اعلام و یادآور شد: در سال‌جاری تمایل شهروندان از استفاده بیشتر  این سوخت پاک باعث شده تا مصرف گاز CNG استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۵,۷ درصدی روبرو شود.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد یکی از مناطق ۳۷گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که در استان یزد با ۱۲۱باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی تک منظوره و چندمنظوره  و CNG سوخت بخش حمل و نقل را تأمین می‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار