سرانجام بعد از گذشت 4ماه از قتل هولناک جوان زرگر یزدی، در حالی دادگاه قاتلان این جوان در دادگاه کیفری یک یزد برگزار شد که خبرنگاری از رسانه های استان در آن حضور نداشت.
کد خبر: ۳۵۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 01 January 2017
به گزارش تابناک یزد، این دادگاه به ریاست علی محمدشهیدی فر ريیس دادگاه کیفری، سیدمحمد سرمه چشم، مستشار و محمدرضا حدادزاده نماینده دادستان برگزار شد.
دادگاه با حضور اولیاء دم مرحوم حق‌شناس، جوان طلافروش یزدی و اولیاء دم مرحوم مرادی، مقتول ملایری برگزار شد و پس از درخواست اولیاء دم بر اشد مجازات متهمین، وکلای اولیاء دم نیز بر اساس موازین قانونی درخواست مجازات را به محضر دادگاه ارائه كردند.
 به گفته یکی از بستگان مقتول که در جلسه دیروز دادگاه حضور داشته، دادستان برای یکی از متهمان این پرونده که قتل زرگر یزدی را به گردن گرفته است حکم اعدام و برای برادرش حکم حبس ابد و قطع 4 انگشت را خواستار شد.
اعتراف قاتلان
قاتلان با قرارگرفتن در جایگاه ضمن تقاضای بخشش از اولیای دم به دفاع از خود پرداختند. آن ها در حین دفاع از خود،  به چگونگی قتل زرگر یزدی اعتراف کردند.
متهمان افزودند: ما قبل از حادثه چندین بار صحنه قتل و طناب انداختن به گردن مقتول را با هم تمرین ‌کردیم تا در حین انجام قتل با مشکل برنخوریم.
آن‌ها در بخشی از اعترافات خود به گروگانگیری صراف یزدی نیز اشاره کردند و افزودند: وقتی ما در پوشش مامور انتظامی صراف را به قصد ربودن اسکناس‌هایش از محل کارش دستگیر کردیم، او را به خارج از شهر بردیم و با گرفتن کلید گاوصندوقش او را چاقو زدیم و در بیابان رهایش کردیم. اصلا تصورش را نمی‌کردیم که او از این حادثه جان سالم به در برد.
در همین حال نجاریان صراف نجات یافته از چنگال قاتلان همدانی به قاضی گفت: این دو قاتل به قدری نقش خود را حرفه ای و ماهرانه بازی کردند که به ذهنم خطور نمی‌کرد که این ها می‌توانند ماموران قلابی باشند .
وی حتی تاکید داشت که علی اکبر برادر کوچکتر که مدعی است قتل را او مرتکب نشده بسیار حرفه ای عمل می‌کرده است. وی اضافه کرد: این برادر نقش اصلی را در فریب من داشته است.

قاضی پرونده همچنین از قاتلان پرسید: چرا از همان اول محل طلاها را لو ندادی؟ که قاتل در پاسخ گفت: مقداری از طلاها را بابت دیه اتهام قبلیمان در زندان، کنار گذاشته بودیم. این صحبت ها در حالی در دادگاه دیروز مطرح شد که همچنان سرنوشت 5 کیلو از طلاهای زرگر یزدی در هاله ای از ابهام است.
به گزارش صبح یزد، هرچند دقایقی از وقت دادرسی به علت غلیان احساسات اولیاء دم، پس از حضور قاتلان در صحنه دادگاه در حین رسیدگی با وقفه روبرو شد اما با دستور ريیس دادگاه بر رعایت نظم جلسه، دادرسی ادامه یافت.
هفته آینده؛ صدور حکم متهمان
به گفته علی محمد شهیدی‌فر، در کیفرخواست رسیده از دادسرا برای متهم ردیف اول 21 اتهام و برای متهم ردیف دوم 20 اتهام قید شده است.
ريیس شعبه دوم دادگاه کیفری یک یزد گفت: حکم قاتلان زرگر یزدی در فرصت قانونی یک هفته صادر و اعلام خواهد شد.
شهيدي‌فر ابراز كرد: متهمان این پرونده به لحاظ عدم معرفی وکیل، طبق قانون از سوی دستگاه قضایی از دو وکیل تسخیری برخوردار بودند که این وکلا نیز در مقام دفاع از موکلان خود اقدام کردند .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
ایا قاچاق داروهای دست چندم برای بیماران سرطانی در هلال احمر با همکاری اقای ... جرم نیست؟؟
ایا جان بیماران سرطانی از مرحوم حق شناس زرگر یزدی کمتر ارزش دارد؟؟؟
اقای مسئولی که خواب خرگوشی رفتی حالا دیگر بیدار شو و امیدواری و ارزو مندیم که
انشاءالله سرطان بگیری و داروی دست چندم قاچاق هم گیرت نیاد
قحط الرجال یزدی بر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
مسولین همیشه بعداز ارتکاب جرم بفکر چاره میافتند مثل انتخاب مدیران غیربومی!!!!!!!!!!!!!!!!با تحقیر مدیران بومی
امیرعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
حکومت عدل علی این همه بی عدالتی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار