آیا امکانپذیراست؟
پس از سفر خواهرزاده فرخی یزدی به شهر یزد(دوسال پیش) و کشف محل دقیق خاکسپاری وحشی بافقی با تکیه بر حافظه تاریخی، قبر این شاعر بزرگ که هشت سال پیش زیر نخستین خیابان شهر یزد مدفون شده بود، کشف شد؛ اما اکنون قرار است چه بر سر قبری که در میان یکی از خیابان‌های اصلی یزد دفن شده ‌بیاید؟
کد خبر: ۳۵۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ 03 January 2017

به گزارش تابناک یزد،چندی پیش «سخندان»، خواهرزاده ۹۵ ساله فرخی یزدی (شاعر نامدار) برای احیای خانه‌ تاریخی دایی‌اش به یزد سفر کرد. حافظه این مرد ۹۵ ساله پرده از راز اختفای محل دقیق قبر وحشی بافقی برداشت.

حال سخنگوی شورای اسلامی شهر بافق گفته است: در نشست اخیر سرپرست فرمانداری و اعضای شورای شهر بافق با معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع انتقال قبر وحشی بافقی از یزد به بافق مطرح شده است.

محمد عباسی در این‌باره اظهار کرد: در این نشست که به‌منظور طرح برخی مسائل فرهنگی شهرستان بافق در تهران برگزار شد، یکی از موارد مطرح‌شده ارج نهادن به مقام شاعر شهیر قرن دهم «وحشی بافقی» بود.

او افزود: پس از بحث و بررسی، علی‌اصغر کارندیش معاون وزیر اعلام آمادگی کرد در صورت طی مراحل قانونی و شرعی با قالب‌بندی و رعایت نکات ایمنی، قبر وحشی بافقی را از یزد به زادگاهش بافق منتقل کنیم تا در راستای گرامیداشت این شاعر بلندآوازه گامی برداشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار