استاندار یزد در پیامی به مناسبت رحلت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: خدمات صادقانه و ایثارگرانه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در انقلاب اسلامی ماندگار و فراموش نشدنی است.
کد خبر: ۳۵۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 09 January 2017
به گزارش تابناک یزد،در پیام سیدمحمد میرمحمدی آمده است: با کمال تأسف و دریغ، ایران اسلامی یکی از بزرگترین و مؤثرترین فرزندان برومند و یکی از چهره‌های برجسته انقلابی، سیاسی و مذهبی خویش را از دست داد و در عزای او سیه پوش گشت.
این پیام می افزاید: حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی به ملکوت اعلی پیوست و امتی را داغدار هجران خویش ساخت، او که در قبل از انقلاب اسلامی از سرآمدان مبارزه با رژیم ستم شاهی و در پیروزی انقلاب اسلامی از مؤثرترین ارکان نظام و همراه با امام و از برنامه‌ریزان برجسته و عضو شورای انقلاب بود، ناگهان به ملکوت اعلا پرکشید و از میان ما رفت و اشک حسرت را در دیده ها نشاند.
'خدمات او چه در دوران دفاع مقدس و جانشین فرماندهی کل قوا، چه در سنگر ریاست مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و چه در هشت سال دوران سازندگی ریاست جمهوری و خدمات صادقانه و ایثارگرانه او در همه زمینه‌ها بویژه در مقاطع حساس انقلاب اسلامی ماندگار و فراموش ناشدنی است.'
در پیام استاندار یزد همچینین آمده است: او از یاران صدیق و همراهان باوفای حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و اندیشمندی بنام بود و در قبال توطئه ها و دسیسه های استکبار هوشمندانه عمل می کرد و یکی از چهره های مشهور جهان اسلام بشمار می رفت.
این پیام ادامه می دهد: او همواره یار وفادار و همراه بزرگوار رهبر معظم انقلاب اسلامی باقی ماند، هاشمی گنجینه اسرارنظام و کتاب فشرده انقلاب اسلامی است و یاد و نام او در ذهن و جان مردمان این مرز و بوم و تاریخ ایران و اسلام همیشه خواهد درخشید.
در پیام میرمحمدی اضافه شده است: اینجانب این ضایعه عظیم و اسفناک را به مقام معظم رهبری، ملت شریف و انقلابی ایران، مردم عزیز و قدرشناس دارالعباده استان یزد، ملت های مسلمان و آزادی‌خواه جهان، دولتمردان عرصه تدبیر و امید، بازماندگان و خویشان و فرزندان بزرگوارشان تسلیت عرض می کنم و امیدوارم خداوند منان روح بلند ایشان را با ارواح طیبه شهیدان و صالحان محشور فرماید و مغفرت و رحمت بی انتهای خویش را نصیب او گرداند.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی که به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران بستری شده بود شامگاه یکشنبه دار فانی را وداع گفت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار