برنامه 20 دی نود با محوریت بررسی فساد در فوتبال پایه و اختلاف بین سرمربیان تیم ملی و پرسپولیس از ساعت 23:05 دوشنبه از شبکه سه روی آنتن رفت.
کد خبر: ۳۵۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷ 10 January 2017

در ابتدای برنامه سوال مسابقه پیام کوتاه درباره پیدا کردن راه حل اختلاف بین سرمربی تیم ملی و باشگاه ها پخش شد.

خلاصه ای از آن چه در برنامه امشب خواهیم دید پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
مصاحبه تند برانکو و عکس العمل شدید کی روش و استعفایش
گزارشی از نزدیک در کارخانه بازیکن سازی فولاد
بررسی فساد در فوتبال پایه از تیم پایه استقلال تا سایر تیم ها
گفتگوی زنده با مهدی مهدوی کیا درباره فوتبال پایه

گزارشی درباره خلاصه ماجرای درگیری اخیر برانکو و کی روش و تبعات آن پخش شد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به استودیو آمد و گفت و گو با او درباره مشکلات اخیر پرسپولیس و تیم ملی انجام شد.
رئیس فدارسیون فوتبال ضمن اعلام مخالفت با استعفای کی روش اعلام کرد: وی در تیم ملی ماندگار است. فدراسیون فوتبال خواهان این است که از کی‌روش به صورت جدی استفاده کند. ایشان الان در دبی حضور دارد و فردا شب(سه شنبه) به ایران برمی گردد.

 در میانه گفت و گو با تاج از 90 تا 90 شامل حواشی یک هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
محسن ترکی رکورد دار قضاوت دربی از داوری خداحافظی کرد
فیروز کریمی جایگزین نادر دست نشان در نفت آبادان شد
روش حیرت انگیز باشگاه بادران و جذب تماشاگر با توزیع ساندویچ
تکذیب خبر انتخاب سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی صبا و حضور مجدد صمد مرفاوی
حبیب زرین نام، بازیکن سابق بانک ملی درگذشت
اویس عزیزی دروازه بان تیم افغانستان در تمرین نفت تهران شرکت کرد و تایید نشد
تیم فوتسال هنرمندان دیدار خیریه به نفع بیماران مبتلا به سرطان در ساوه انجام داد
برگزاری کلاس مربی گری حرفه ای فوتبال با حضور مربیان لیگ برتر

گزارش قدیمی برنامه نود از وضعیت مرحوم کاظم سیدعلی خانی به بهانه درگذشت او پخش شد.


گزارشی درباره فعالیت مهدی مهدوی کیا در تیم  12 ساله های هامبورگ پخش شد.

پس از پخش گزارش مهدوی کیا به استودیو آمد و گفت و گو با او درباره فوتبال پایه در ایران و مقایسه آن با فوتبال آلمان انجام شد.
مهدوی کیا برای رسیدگی و حل معضل فوتبال پایه سه مرحله راه حل ارائه کرد: اول باید به ورزش مدارس برسیم و به آنها امکانات بدهیم، بعد به فوتبال محلات برسیم و آن را دوباره فعال کنیم و سپس به دانش مربیان و آموزش مربی تخصصی فوتبال پایه رسیدگی کنیم.

مهدوی کیا همچنین در مورد این که در اختلاف کی روش و برانکو حق را به چه کسی می دهد گفت: این موضوع از بحث برنامه ما خارج است و احتیاج به برنامه کارشناسی دارد اما قطعا به فوتبال ملی و باشگاهی ما کمک نمی کند و باید تعامل بیشتری باشد.
وی ادامه داد: من مخالف مطرح کردن این سوال ها هستم چون این سوال ها را باید کارشناس ها جواب بدهند، چون می تواند این نظرها احساسی باشد. آیا ما قبل از شروع فصل با باشگاه ها و مربیان باشگاه ها و تیم ملی به توافق رسیدیم یا نرسیدیم؟
مهدوی کیا افزود: من فقط یک سوال از آقای کی روش دارم، ایشان به فوتبال باشگاهی ما اعتقاد دارد یا ندارد؟ چون ما در اروپا چنین چیزی را نمی بینیم که بازیکنان در اردوهای درازمدت در اختیار سرمربی باشند. تیم ها سه چهار روز قبل از بازی جمع می‌شوند و کارشان را انجام می دهند و ایشان که در سطح اول فوتبال دنیا بوده این را می داند.
وی ادامه داد: من فکر می کنم به فوتبال باشگاهی ما اعتقاد ندارد و بازیکنان باید در اردوهای درازمدت حاضر شودند تا بتواند به تاکتیکی که می‌خواهد دست پیدا کند. فکر می کنم باید تعامل بیشتری انجام شود چون هم تیم ملی مهم است که در راس همه است و هم باشگاه ها هزینه می‌کنند و حق دارند از داشته های خودشان دفاع کنند.


گزارشی از فعالیت ها و وضعیت تیم های پایه فولاد در اهواز پخش شد.


یک تقسیم بندی از وضعیت سازندگی باشگاه های کشور مرور شد و باشگاه ها به دسته های سازنده، حاضری خور و معلق شده تقسیم شدند که در میان باشگاه های حاضری خور پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی قرار داشتند؛  سپاهان، فولاد، سایپا و ذوب آهن در زمره باشگاه های  بازیکن ساز بودند و دسته آخر باشگاه هایی که در گذشته بازیکن می ساختند و دیگر خبری از آنها نیست.



گفت و گو با مهدوی کیا ادامه پیدا کرد و  ساعت 00:42 برای اولین بار نتایج نظرسنجی منتشر شد. بعد از شرکت یک میلیون و 188 هزار نفر، 38.7 درصد گزینه سوم و میانجیگری فدراسیون، 37.9 گزینه دوم و حضور بازیکنان فقط در روزهای فیفا و 23.4 درصد حمایت کامل از برنامه های تیم ملی را انتخاب کردند.

گزارش افشاگرانه از فوتبال پایه بخش شد که رد و بدل شدن پول های میلیونی برای ورود بازیکنان به تیم های پایه و انجام خدمت سربازی در تیم های نظامی با پرداخت پول گوشه ای از آن بود.(ویدیو)

گزارشی درباره برگزاری مسابقات رده های پایه در تهران در هوای آلوده با وجود لغو شدن بازی ها و بدون حضور نیروهای انتظامی و آمبولانس پخش شد.(ویدیو)

 گزارش افشاگرانه بعدی درباره آکادمی استقلال و رد و بدل شدن پول برای گرفتن بازیکن در آن بود. سیاوش اکبرپور در این گزارش ادعا می کند صادق ورمزیار چند بازیکن بدون اطلاع او در لیست تیم جوانان استقلال گذاشته تا خرج تیم را بدهند. از طرفی فایل صوتی از علی سامره پخش می شود که در حال مذاکره برای پول گرفتن از یک بازیکن و وارد کردن او به تیم امید استقلال است.

نقل و انتقالات لیگ برتر و بازیکنان جذب توسط تیم های لیگ مرور شد.

خلاصه بازی عقب افتاده ماشین سازی و سایپا از هفته پانزدهم لیگ برتر پخش شد.

 زاهد بحرینی روی خط تلفنی آمد و داوری مسابقه ماشین سازی - سایپا به کمک او بررسی: ضربه پای بازیکن ماشین سازی به ران پای بازیکن سایپا به جای کارت زرد باید با کارت قرمز جریمه می شد. پنالتی سایپا درست بود و مدافع ماشین سازی از پشت سر بازیکن سایپا را با دست شارژ کرد. سرنگونی مهاجم ماشین سازی در محوطه جریمه خطا نبود و پنالتی رخ نداد. زمین خوردن بازیکن سایپا در محوطه جریمه پنالتی نبود و اتفاقی نیفتاد. 

بررسی عملکرد لژیونرها در هفته گذشته بخش بعدی بود که روی آنتن رفت و شامل گل زیبای عقربی قوچان نژاد بود.

گل ها و نتایج هفته هجدهم لیگ دسته اول در ادامه به پخش رسید.

علی سامره سرمربی سابق تیم فوتبال امید استقلال روی خط آمد و درباره گزارش پخش شده درباره فساد مالی در آکادمی استقلال توضیحاتی ارائه کرد. وی گفت: این بحثی که دز گراش مطرح شد مصوبه باشگاه استقلال است که کمک مالی از طرف بازیکنان به باشگاه شود و کل روسای باشگاه آن را امضا کرده اند.

وی ادامه داد: فقط این وسط کاری که من کردم بازیکن غیرفنی قبول نکردم و دو بازیکنی هم که به باشگاه معرفی کردم از لحاظ فنی توانا بودند و حتی سال های قبل در زمان آقای معینی هم به باشگاه کمک مالی کرده بودند. حتی یکی از این بازیکنان یک سال عضو تیم استقلال نبوده اما به خاطر علاقه اش کمک هایش را به باشگاه قطع نکرده است. من یک فایل صوتی در مورد آقای روشن هم دادم و نمی دانم چرا پخش نشد که شفاف کننده خیلی از مسائل بود.
سامره در پایان گفت: این مصوبه باشگاه بوده که برای اداره آکادمی بازیکن پولی بگیرد و این که باشگاه هزینه ای پرداخت نمی کرد هیئت مدیره به این نتیجه رسید یک سری بازیکن بیایند به حساب باشگاه پول بریزند و این پول از طریق باشگاه در تیم هزینه شود. من اصرار داشتم بازیکن غیرفنی نمی‌گیرم و نگرفتم و چون به من فشار آوردند و آن بازیکنان را قبول نکردم خیلی راحت به من تهمت زدند. (ویدیو)

با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود پس از سه ساعت و 9 دقیقه، ساعت 2:14 بامداد سه شنبه به پایان رسید. در پایان با شرکت یک میلیون و 429 هزار نفر، 39.6 درصد میانجی گری فدراسیون فوتبال بین کی روش و باشگاه ها را انتخاب کردند، 37.3 درصد به حضور ملی پوشان 72 ساعت مانده به روز بازی های فیفا رای دادند و نظر 23.1 درصد هم حمایت کامل از برنامه های تیم ملی و برخورد با باشگاه های متخلف بود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :