کد خبر: ۳۵۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 11 January 2017
به گزارش تابناک یزد،مدیر کل دامپزشکی استان یزد از اجرای طرح بررسی مقطعی بروسلوز با هدف برآورد میزان شیوع بروسلوز گاو، گوسفند و بز در جمعیت دام‌های روستایی استان خبر داد.
دکتر «علی اکبر حدادزاده» در اين باره اظهار كرد: با توجه به ضرورت وجود اطلاعات قابل قبول و دقیق از میزان شیوع بیماری بروسلوز در جمعیت دام‌های روستایی استان و به منظور ارتقای سطح برنامه‌های کنترلی، طرح پایش بیماری بروسلوز در دام‌ها در سراسر استان یزد به اجرا در آمد.

به گفته‌ي وي، در اين طرح كه در 30 واحد روستایی استان انجام شد، بیش از سه هزار و 500 نمونه خون از گاو، گوسفند و بز تهیه و جهت انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال شد.

این مقام مسئول خاطرنشان كرد: قبل از انجام عملیات خونگیری در هر روستا نيز به منظور آشنایی هر چه بیشتر روستايیان با اهمیت بیماری بروسلوز از نظر بهداشتی و اقتصادی، در مورد چگونگی پیشگیری از شیوع و انتقال این بیماری در جامعه‌ی دامی و انسانی، آموزش‌های لازم ارائه شد و افراد مشکوک به ابتلا به بیماری ضمن تکمیل فرم مربوطه، به مراکز بهداشتی ارجاع شدند.

مدیر کل دامپزشکی استان در پایان با  تاکید بر مصرف فرآورده‌های لبني پاستوریزه، در رابطه با این بیماری مسری و عفونی اظهار كرد: تب مالت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان است که موجب بروز ناتوانی در افراد مبتلا و تحمیل عوارض ناخواسته‌ی بهداشتی و اقتصادی در سطح جامعه می‌شود كه می‌توان با ارتقای آگاهی شهروندان در این زمینه تا حد ممکن از بروز و شیوع آن جلوگیری كرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار