کد خبر: ۳۵۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 11 January 2017
به گزارش تابناک یزد،مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بیش از ۷۰۰ عنوان نشست کتابخوان در استان یزد برگزار شده است.
«رقیه دوست فاطمی‌ها»  با اشاره به این که از ابتدای امسال تا پایان آذرماه 742 نشست کتابخوان در استان یزد برگزار شده است، اظهار کرد: 663 نشست کتابخانه‌ای، 46 نشست مدرسه‌ای و بیش از 30 نشست ویژه برگزار شده است.مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد با بیان این‌که کل ارائه‌کننده‌ها 4599 نفر بودند، گفت: 87 درصد شرکت کنندگان در نشست‌های کتابخوان امسال زن و 22 درصد مرد بودند.
وی دانشجویان، زنان خانه‌دار، دانش آموزان و کتابداران را از اقشار شرکت کننده در نشست‌هاس کتابخوانی دانست و بیان کرد: این نشست‌ها با موضوعات هنر، بررسی آثار شهید مطهری، بررسی آثار آذر یزدی، نشست‌های تخصصی دفاع مقدس، خانواده، ازدواج و کودک بودند.
دوست فاطمی‌ها در مورد ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین اقشار مختلف جامعه، افزود: برگزاری نشست‌های عمومی و تخصصی کتابخوانی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی،فرهنگی، اجتماعی، تربیتی و دینی از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد است.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد فعالیت در بخش کودک نظیر برگزاری دوره‌های قصه‌گویی، ایجاد خلاقیت در کودکان با موضوع ساخت کتاب، نقد کتاب، برگزاری مسابقات متعدد کتابخوانی را از دیگر اقدامات انجام شده در این اداره کل دانست.
وی عنوان کرد: شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی «نامیرا»، برگزاری مسابقات و نشست‌های کتابخوانی در شهرستان‌ها و برگزاری مسابقات نقاشی، روزنامه دیواری و شب شعر از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار