کد خبر: ۳۵۸۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ 11 January 2017
به گزارش تابناک یزد،مربی تیم ليگ برتري واليبال خاتم اردكان گفت: اولین مسئله کنونی برای ما ماندگاری تیم در لیگ برتر و بعد قرار گرفتن در جمع هشت تیم صعود کننده به مرحله بعد است که امیدواریم با حمایت مستمر تماشاگران و مردم خونگرم استان به این مهم دست پیدا کنیم.

 "محمدسالک" قبل از بازي عصر امروز تيمش مقابل بانك سرمايه از سري رقابت‌هاي ليگ برتر كشور ضمن بيان اين مطلب، افزود: متاسفانه بودجه بسیار پایین تیم در نتایج تاثیرگذار بوده است.

وي در مورد موضوع  بكارگيري بازيكنان بومي نيز اظهار كرد: توقع استفاده بیشتر از بازیکن بومی در تيم زمانی بجاست که بازیکن بومی دیگری در شهرستان و استان در سطح لیگ برتر وجود داشته باشد که قطعاً شرایط حضور در کنار تیم را پیدا خواهد کرد.

این مربی والیبال تصریح کرد: در دهه 60 بهترین نتایج والیبال بین تیم‌های استان را شهرستان ارکان کسب می‌کرد و از سال 1388 پایه‌سازی و دوره‌های استعدادیابی را با تشکیل آکادمی و کلاس‌های والیبال در اردکان آغاز کردیم که برای نتیجه آن هنوز به فرصت نیاز داریم چرا که برای رسیدن به ورزشی حرفه‌ای بايد زمان صرف كرد و ما هنوز در ابتدای راه قرار داریم.

وی با انتقاد از برخی رسانه‌ها و طرفدارن تیم که به موضوع فامیلی بودن بازیکنان در تیم اشاره کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بسترسازی و استعداد‌یابی تیم‌های کشور با برنامه‌ریزی است و در حال حاضر تمام کسانی که استعداد داشته‌اند، در کنار تیم ساخته می‌شوند.

وي ادامه داد: باید بگویم وقتی بازیکنی در خانواده ورزشی قرار می‌گیرید، مطمئنا شرایط حرفه‌ای کار کردن در ورزش برای آن فراهم‌تر از کسی است که استعداد دارد اما خانواده به او اجازه حضور مداوم در تمرینات ورزشی را نمی‌دهد و این مهمترین دلیل حضور برخی بازیکنان در تیم خاتم است.

سالک با انتقاد از حرفه‌ای نبودن ورزش در استان، عدم بستر‌سازی و سرمایه‌گذاری در زمینه ورزش استان را یکی از مشکلات عدیده همه تیم‌های ورزشی يزد خواند و افزود: هنوز بستر تیم‌داری كردن در استان يزد شكل نگرفته است و مشکل عمده ما فراهم نشدن این بستر است چرا که در شهرهایی چون اصفهان، خوزستان و اراک، ورزش به سطح حرفه‌ای شدن رسیده تا جایی که حتی با وجود قدمت زیاد در ورزش حرفه‌ای در صورت کسب نکردن نتیجه مطلوب، به گونه ای که ما اكنون دچار حاشیه شده‌ايم، با چنین مشکلاتی روبرو نمی‌شوند.

وی در مورد این که با توجه به نبود هزینه مناسب چرا حاضر به تیم‌داری و حضور مجدد در لیگ شده‌ايد، اظهار كرد: نبايد در شرایط مالی سخت موجود تیم را به حال خود رها مي كرديم چرا که ما در مقابل این همه تماشاگر که سال گذشته محکم در سخترین شرایط پشت تیم ایستادند و تیم را تشویق کردند، مسئول هستيم لذا نمی‌توانستم بی‌تفاوت برای حضور مجدد تلاش نکنيم.

وي گفت: نباید با وجود شرايط كنوني خیلی خوش‌بینانه عمل کرد چرا که واقعیت با بودجه تعيين شده براي تیم همین، موقعیت كنوني تيم نيز تاكنون خوب رقم خورده و توقع جایگاه بالاتر خوش‌بینی محض است.

سالك در پایان با اشاره به این که با تیم‌داري نكردن در فصل جدید، والیبال اردکان و استان از بین می رفت، افزود: تا ورزش شهرستان و استان حرفه‌ای نشود نمی‌توانیم بازیکنان حرفه‌ای داشته باشیم و مسلما با یکی دو سال حضور در لیگ برتر نيز نمی‌توان توقع حرفه‌ای شدن و بازیکن سازی را از تیم داشت.

گفتنی است؛ تیم خاتم اردکان نماینده استان یزد در لیگ برتر والیبال کشور عصر امروز از ساعت 16:30 به مصاف تیم مدعی و پر مهره بانک سرمایه خواهد رفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار