کد خبر: ۳۵۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 12 January 2017

به گزارش تابناک یزد،کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیت‌های اداره کل بهزیستی استان یزد گفت: از ابتدای اجرای طرح رایگان مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج تاکنون حدود یک هزار و 500 زوج به کلینیک های تحت پوشش بهزیستی استان مراجعه داشتند.

مظفری با اشاره به اینکه با مشاوره و آزمایش‌های ژنتیک می‌توان تا حد قابل توجهی از بروز معلولیت در نوزادان پیشگیری کرد افزود : از این تعداد تقریبا 35 تا 40 درصد مشکوک بودند و برای انجام مراحل بعدی به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.

وی اشاره کرد : اجرای طرح رایگان مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج به منظور پیشگیری از معلولیت های ناشی از بیماری های ژنتیکی از شهریورماه امسال در سراسر استان آغاز شد.

کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیت‌های اداره کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه این طرح به صوت رایگان در سراسر استان انجام می‌شود، گفت: در این طرح، مرحله غربالگری و مشاوره تخصصی پزشکی به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود و چنانچه در موارد مشکوک نیاز به آزمایش ژنتیک برای زوجین بود، این آزمایش با کمک هزینه دولتی انجام می‌شود.

مظفری افزود: چنانچه کلینیک های بهزیستی برای طرح غربالکری و مشاوره تخصصی پزشکی در این طرح از زوجین هزینه‌ای دریافت کنند تخلف محسوب می‌شود و مردم می‌توانند این موارد را به سازمان بهزیستی برای برخورد گزارش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار