کد خبر: ۳۶۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 14 January 2017
به گزارش تابناک یزد،امام جمعه موقت يزد گفت: امنيت عمومي در جامعه نوعي حق الله است و امروز پليس به عنوان کارآمدترين نيروي حاضر به طور پيوسته در ميادين مختلف مشاهده مي شود.
حجت الاسلام و المسلمين «سيدکاظم مدرسي» در جمع مسئولان و فرماندهان پليس استان يزد با بيان اين که بحث در مورد پليس هم از لحاظ متون اسلامي و هم از لحاظ خدمات اجتماعي بسيار پردامنه و گسترده است،‌اظهار کرد: با نگاه کلي به وظايف پليس مي توانيم به اين نتيجه برسيم که وظايف ناجا به دو بخش دفاع از حق الناس و دفاع از حق الله تقسيم مي‌شود.

وي با بيان اين که ايجاد امنيت عمومي در جامعه نوعي حق الله است،‌افزود: امروز و در زير سايه نظام مقدس جمهوري اسلامي، پليس به عنوان کارآمدترين نيروي حاضر به طور پيوسته در ميادين مختلف مشاهده مي‌شود.

مدرسي در ادامه با اشاره به ضرورت تامين امنيت نظام و دفاع از کيان جمهوري اسلامي ايران گفت: دفاع از حق الناس نيز الزامات و شرايطي را دارد که يک مامور پليس قبل از ماموريت ها بايد هدف خود را بداند.

امام جمعه بخش مرکزي يزد ضمن اشاره به اين که حق الناسي که پليس با آن سر و کار دارد از اهميت ويژه اي برخوردار است، تصريح کرد: هرگونه اقدام پليس به عنوان تامين، حفظ و دفاع از حق الناس مطلوب دين، قرآن و شريعت است.

وي کاهش محسوس جرايم در استان يزد به ويژه سرقت‌هاي مهم و به عنف را از جمله دستاوردهای پلیس دانست و خاطرنشان کرد: طرح پليس در جمع آوري معتادان تابلو و افرادي که چهره شهر را مخدوش مي کنند بسيار خوب بوده و اين مهم بايد براي مردم تبيين شود.

مدرسي مبارزه با موادمخدر را داراي اهميت بسيار بزرگي دانست و گفت: اعتياد بسترساز بسياري از جرايم از جمله؛ سرقت، فساد و فحشا در جامعه مي باشد و لازم است همگان به طور جد در مبارزه با اين معضل پليس را ياري کنند.

وي با بيان اين که مسئوليت‌هاي پليس بسيار سخت و گسترده است و نياز به کمک و پشتيباني همه جانبه دارد اظهار کرد: تعامل و همکاري مسئولان و مردم با نيروي انتظامي بسيار ضروري و مهم است، چون پليس پشتيبان نظام است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به ارتباط مستقیم افزایش رتبه معنوي جامعه با کاهش جرايم، افزود: هر چه حرکت‌هاي نادرست در قالب فرهنگ وارد جامعه شود، کار پليس مشکل‌تر می‌شود.

امام جمعه بخش مرکزي يزد در پايان خاطرنشان کرد: امروز افتخار مي کنيم که پليس جمهوري اسلامي ايران به برکت نظام اسلامي يکي از نيروهاي مددکار کشور، اسلام و مقام معظم رهبري است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار