کد خبر: ۳۶۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰ 16 January 2017
به گزارش تابناک یزد، طبق تعامل موجود میان سازمان تامین اجتماعی و کمیته امداد، حق بیمه زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود تا مددجویان بعد از سن بازنشستگی به عنوان مستمری ‌بگیران تامین اجتماعی لحاظ شوند.
مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با اشاره مجموعه فعالیت های حمایتی این نهاد، توجه به  بیمه و درمان مددجویان، رسیدگی به امر بهداشت و درمان جامعه تحت حمایت را اقدامی موثر و ضروری عنوان کرد.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، حسین زین الدینی، مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با بیان اینکه در 9 ماه ابتدای سال جاری، بیش از630 میلیون ریال به منظور کمک برای رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از شش سال تحت پوشش این نهاد هزینه شد، افزود: یکی دیگر از رویکردهای حمایتی کمیته امداد ارائه خدمات درمانی و پرداخت کمک‌ هزینه‌های درمان مددجویان است.
وی با اشاره به اینکه طی 9 ماهه نخست امسال به 92 نفر از کودکان کمتر از شش سال دچار سوء تغذیه این شهرستان سبد غذایی اهدا شد، اظهار کرد: سوء تغذیه کودکان یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر با آن روبرو هستند، از این‌رو کمیته امداد توجه ویژه ای به این موضوع دارد.
مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با تأکید بر اینکه سوء تغذیه از جمله بیماری‌هایی است که نیاز به بررسی و مراقبت بیشتر دارد، گفت: عدم کنترل این بیماری توسط افراد، عوارض جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.
وی در خصوص بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال بیان کرد: طی 9 ماهه نخست سال جاری دو میلیارد و 277 میلیون ریال برای حق بیمه تامین اجتماعی 236 نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال این شهرستان پرداخت شده است.
زین الدینی با اشاره به اینکه مجریان طرح‌های اشتغال و همچنین زنان سرپرست خانوار از جمله افرادی هستند که در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند، تصریح کرد: کمیته امداد به منظور توانمندسازی مددجویان تحت حمایت تا زمان برقراری مستمری از سوی سازمان تأمین اجتماعی و احراز شرایط لازم جهت استفاده از مزایای بازنشستگی، اقدام به پرداخت بیمه های اجتماعی می کند.
وی ارائه خدمات بیمه‌های تامین اجتماعی را گام مهمی برای رفع مشکلات مالی مددجویان عنوان کرد و افزود: طبق تعامل موجود میان سازمان تامین اجتماعی و کمیته امداد حق بیمه زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود تا مددجویان بعد از سن بازنشستگی به عنوان مستمری ‌بگیران تامین اجتماعی لحاظ شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار