معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: سازمان‌های بیمه‌گر در این استان بابت دریافت خدمات پزشکی و درمانی افزون بر 160 میلیارد تومان به این دانشگاه بدهکار هستند.
کد خبر: ۳۶۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 15 January 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا وفایی نسب  با بیان اینکه یکی از خریداران عمده خدمات بیمارستان، سازمان های بیمه گر پایه هستند افزود: در صورتیکه بیمه ها به موقع بدهی خود را به بیمارستان پرداخت نکنند، ارائه خدمات پزشکی در مراکز درمانی با مشکل روبرو می شود.
وی اظهار کرد: متاسفانه از سال گذشته بدهی سازمانهای بیمه گر به بیمارستانها و مراکز درمانی طرف قرارداد دچار یکسری مشکلاتی شد و نسبت به پرداخت آن اقدام ننمودند.
وفایی نسب افزود: طلب های تامین اجتماعی با تفاهم نامه مشترکی که میان وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه منعقد شد که به موجب آن منابع بانک رفاه به صورت وام در اختیار این سازمان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه مطابق قانون 60 درصد پرداخت بیمه باید پس از ارائه اسناد بلافاصله پرداخت و مابقی آن را ظرف سه ماه نسبت به آن باید اقدام کند گفت: تفاهم نامه یاد شده پس از چهارماه ارائه خدمت توسط بیمارستانها منعقد شد.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه پرداختی بانک رفاه در این زمینه تا اردیبهشت ماه امسال ادامه داشت که پس از آن متوقف شد افزود: متاسفانه در سالجاری برای پرداخت بدهی ها هیچ گونه اقدامی صورت نگرفت در 9 ماهه سالجاری تمام منابع دانشگاه برای ارائه خدمات درمانی هزینه کردیم و حساب دانشگاه به صفر رسید.
وفایی نسب مجموع بدهی دانشگاه را تا پایان آذرماه امسال 250 میلیارد تومان بیان و اظهار کرد:50 میلیارد تومان این مبلغ مربوط به سال گذشته است.
وی خاطر نشان کرد: در پایان آذرماه بیمه سلامت با پرداخت 90 میلیارد تومان از طریق اوراق برای پرداخت بدهی خود اقدام کردند که این هم نقد نیست.
وی اضافه کرد:این اهمال بیمه ها در پرداخت، موجب ناتوانی دانشگاه در پرداخت مطالبات حق و حقوق پزشکان، پرستاران، شرکت های تجهیزات پزشکی و دارویی شده و از همین رو بیمارستان های دولتی در تهیه ملزومات مورد نیاز برای خدمت رسانی به بیماران دچار یکسری مشکلات شد.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اهمیت پرداخت بموقع حقوق، کارانه و بسته های تشویقی به کادر درمانی به منظور حفظ و ماندگاری آنها در استان افزود: میانگین پرداختی این کارانه ماهانه 10 تا 12 میلیارد تومان است که از خرداد ماه پرداخت نشده است.
وی در ادامه با بیان اینکه طرح تحول سلامت موجب کاهش پرداختی از جیب مردم شد اظهار کرد: اگر پرداختی بیمه به موقع انجام نشود و این روند ادامه داشته باشد دوباره به زمان پرداخت بیشتر از جیب مردم و برگشت به چرخه معیوب قبل از طرح تحول سلامت بر می گردیم.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از سازمان های بیمه گر خواست تا به منظور ارایه خدمات هر چه بیشتر بهداشت و درمان به شهروندان، در اسرع وقت نسبت به پرداخت بدهی های خود اقدام کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار