سرپرست فرمانداری خاتم برخورد جدی قانونی با هر گونه حفاری غیرمجاز در این شهرستان با سابقه تاریخی بالا را خواستار شد.
کد خبر: ۳۶۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 15 January 2017
به گزارش تابناک یزد،محمد محمودی در نشست حفاظت از حریم میراث فرهنگی افزود: این شهرستان علاوه بر سابقه دیرینه از رودخانه های دائمی آب نیز برخوردار است و همچنین از گذشته در مسیر ترانزیتی و در میان استانهای فارس، کرمان و اصفهان قرار داشته که این نشان از قدمت دیرینه این شهرستان دارد.
وی یادآور شد: بارندگی های شدید و سیل در سالهای گذشته موجب تخریب بسیاری از این آثار تاریخی شده است که باید در راستای حفاظت از آنها مردم، مسئولان و نیروی انتظامی تمام تلاش خود را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه آثار تاریخی سندی است از تاریخ و گذشته شهرستان اظهار کرد: هرگونه حفاری در شهرستان باید با مدیریت میراث فرهنگی انجام شود و لذا با گونه حفاری بدون مجوز برخورد شدید قانونی خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم نیز در این نشست با اشاره به اینکه حفاظت از میراث فرهنگی باید به عنوان یک فرهنگ در بین افراد جامعه نهادینه شود از برخورد جدی با مخربان میراث فرهنگی و هر گونه حفاری خبر داد.
ابوالفضل توکلی افزود: طبق قانون هر گونه حفاری با هدف به دست آوردن حتی اگر نتیجه ای در پی نداشته باشد از 6 ماه حبس تا 3سه سال برای این جرم در نظر گرفته شده است.
وی همچنین حمل و داشتن هر گونه دستگاه از جمله گنج یاب و فلزیاب را جرم اعلام کرد و تاکید کرد: به همراه داشتن این وسایل نیز جرم است و پیگرد قانونی داشته و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.
این مسئول اظهار داشت: هرگونه تخریب و دخل و تصرف آثار تاریخی و باستانی، حفاری غیرمجاز و یا تعرض به این آثار خلاف قوانین و مقررات حاکم بر میراث فرهنگی خواهد بود.
خاتم دارای 250 اثر تاریخی و فرهنگی است که 56 اثر ان به ثبت ملی رسیده است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار